سفیران سروش سعادت

موسسه حقوقی مهاجرتی

سفیران سروش سعادت

موسسه حقوقی مهاجرتی

  • ۰
  • ۰

سرمایه گذاری در کبک روشی ایده آل برای اخذ اقامت دائم کاناداست. دریافت اقامت از این طریق در مقایسه با سایر برنامه ها بسیار آسان است. برنامه سرمایه گذاری کبک بزرگترین و محبوبترین برنامه مهاجرتی کسب و کاری و سرمایه گذاری در کاناداست. ماهیت آن انفعالی است، به این معنی که افراد ملزم به تاسیس یا مدیریت فعالانه کسب و کار در این استان نیستند. براساس گزارش ها، دولت استانی کبک اقدام به تاخیر در افتتاح برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری کبک تا 1 آوریل 2021 کرده است. این تصمیم در روزنامه رسمی کبک در سال 2020 اعلام گردید.

در اصل قرار بود پس از وقفه در 1 نوامبر 2019، این برنامه در 1 جولای 2020 بازگشایی شود که این اتفاق نیفتاد. پنجره ارائه درخواست قبلی، که در پاییز 2019 بسته شد، 1900 پرونده دریافت کرد که شامل 1235 مورد از چین، هنگ کنگ، ماکائو و حداکثر 665 مورد از سایر نقاط جهان بود. متقاضیان این برنامه باید قصد اقامت در استان فرانسوی زبان کبک را داشته باشند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

وضعیت اقتصادی کبک

اقتصاد استان کبک متنوع و فراصنعتی است و دارای پتانسیل متوسط برای رشد می باشد. بخش های تولید و خدمات بر اقتصاد این استان مسلط هستند. اگر کبک یک کشور بود اقتصاد آن پس از نروژ به عنوان چهل و چهارمین اقتصاد بزرگ در جهان رتبه بندی می شد. این استان در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در رده بیست و یکم قرار دارد. کبک حدود یک چهارم کل تولیدات کانادا را در اختیار دارد. هسته صنعتی این استان در مونترال بزرگ است. اقتصاد کبک بخش قابل توجهی از کل تولید ناخالص داخلی کانادا را تشکیل می دهد.

بررسی وضعیت کار در کبک نشان می دهد از ابتدای سال 2020 نرخ بیکاری در کبک به طور متوسط 9.2% بوده در حالی که این رقم در کانادا 9.6% بوده است. در حالی که منابع طبیعی قابل ملاحظه این استان از مدت ها پیش تکیه گاه اصلی اقتصاد آن بوده است، اما بخش هایی از اقتصاد دانش بنیان مانند هوافضا، فناوری های اطلاعات و ارتباطات، بیوتکنولوژی و صنایع دارویی نیز نقش پیشرویی را دارند.

اجزای اصلی بخش تولید کبک عبارتند از تولید غذا، کاغذ و محصولات کاغذی، تجهیزات حمل و نقل، فلزات اولیه، محصولات شیمیایی و دارویی، و فرآورده های نفتی و زغال سنگ تصفیه شده. کبک برنامه های دولتی و اداری خود را با درآمد حاصل از دو منبع تامین می کند. این استان طیف وسیعی از مالیات های مستقیم و غیر مستقیم را جمع آوری می کند و همچنین از دولت ملی کمک های مالی برای کمک به این استان در بهبود خدمات بخش دولتی دریافت می کند.

سرمایه گذاری در کبک از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک

کانادا اغلب به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی انتخاب می شود. این شهرت به دلیل استاندارد بالای زندگی، محیط زیست پاک، میزان کم جرم و جنایت، زیرساخت های برجسته و سطح بالای رفاه اجتماعی آن است. برای اخذ اقامت دائم کانادا روش های مختلفی وجود دارد. یکی از محبوب ترین برنامه های اقتصادی به این منظور، برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری کبک (Quebec Immigrant Investor Program) است. متقاضیان این برنامه باید قبل از ارائه درخواست اقامت دائم به دولت کانادا، گواهینامه انتخاب کبک (Certificate of Selection of Quebec (CSQ)) را دریافت کنند. دارندگان CSQ ملزم به اقامت در استان کبک هستند.

این برنامه تنها برنامه مهاجرتی در کاناداست که به طور خاص برای سرمایه گذاران مهاجر طراحی شده است. سرمایه گذاران خارجی با دارایی خالص حداقل دو میلیون دلار کانادا ممکن است با ثبت نام جهت سرمایه گذاری از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک واجد شرایط درخواست اقامت دائم کانادا باشند. اگرچه استان کبک یک استان فرانسه زبان است اما برنامه سرمایه گذاری کبک متقاضیان را ملزم به داشتن مهارت زبان فرانسه به عنوان بخشی از برنامه نمی کند. با این حال، هنگام انتخاب متقاضیان، ممکن است مهارت زبان در نظر گرفته شود. برای متقاضیان موفق، CSQ برای مهاجرت به کانادا صادر می شود که به آنها اجازه می دهد پس از معاینات پزشکی و بررسی های امنیتی توسط مقامات مهاجرت فدرال، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

دلایل اهمیت سرمایه گذاری در کبک

برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری کبک تنها برنامه مهاجرتی انفعالی سرمایه گذاری کانادا است که علاوه بر منفعل بودن دارای مزایای دیگری نیز هست. بسیاری از برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری کسب و کاری در سطح بین المللی، مانند برنامه EB-5 در آمریکا، افراد را ملزم می کند تا سهمیه خاصی از مشاغل را در یک بازه زمانی مشخص ایجاد کنند. اما برنامه سرمایه گذاری کبک چنین الزامی ندارد. علاوه بر این، این برنامه وضعیت مقیم دائم کانادا را بدون وضعیت موقت از ابتدا برای فرد به ارمغان می آورد. اعضای خانواده بلافصل متقاضی نیز ممکن است در این برنامه گنجانده شوند و با کسب اقامت دائم کانادا از کلیه مزایایی که این وضعیت اعطا می کند، از جمله مراقبت های بهداشتی جهانی و دسترسی به آموزش کلاس جهانی، بهره مند شوند.

برخی دیگر مزایای اصلی موفقیت در این برنامه و بنابراین اخذ اقامت دائم کانادا عبارتند از بهره مندی از:

  • یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان
  • آموزش مقرون به صرفه و با کیفیت بالا
  • شهرهای چند فرهنگی، خوشامدگو به مهاجران و پر جنب و جوش
  • مکانی عالی برای تجارت، با دسترسی به کل بازار آمریکای شمالی
  • واجد شرایط بودن برای درخواست تابعیت پس از سه سال از دوره اقامت 5 ساله

الزامات سرمایه گذاری در کبک

واجد شرایط بودن برای برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری کبک، با توجه به توانایی و تمایل فرد برای سرمایه گذاری در استان کبک تعیین می شود. برای واجد شرایط بودن، متقاضی (و همسر وی، در صورت وجود) باید دارایی خالصی معادل حداقل 2000000CAD$ (دلار کانادا) داشته باشد و باید یک سرمایه گذاری پنج ساله به ارزش 1200000CAD$ (دلار کانادا) را با سازمان Investissement Québec – Immirants Investisseurs Inc. انجام دهد. این سرمایه گذاری منفعل بوده و توسط دولت تضمین می شود؛ همچنین هیچ سودی ندارد. به علاوه، این برنامه متقاضیان را ملزم می کند که نشان دهند حداقل دو سال تجربه مدیریت در پنج سال قبل از درخواست خود دارا هستند. این تجربه باید مربوط به برنامه ریزی، مدیریت، و کنترل منابع مالی، انسانی یا مادی باشد.

همه متقاضیان باید با یکی از واسطه های مالی مشارکت کننده کبک توافق نامه سرمایه گذاری امضا کنند. از تاریخ 1 ژانویه 2020، کلیه متقاضیان اقامت دائم از طریق برنامه های مهاجرتی کبک باید نشان دهند که ارزش های کبک را درک می کنند. این کار را می توان با قبولی در آزمون ارزش های کبک یا شرکت در دوره ای در مورد ارزش های کبک انجام داد. به علاوه، متقاضیانی که مهارت های پیشرفته یا متوسط در زبان فرانسه دارند مشمول محدودیت سهمیه نمی شوند. چنانچه متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و به ویژه مزایا و معایب مهاجرت به کانادا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
02191003232
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
safiran_mohajerat
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#سرمایه_گذاری_در_کبک
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

 

  • ۹۹/۱۲/۲۷
  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی