سفیران سروش سعادت

موسسه حقوقی مهاجرتی

سفیران سروش سعادت

موسسه حقوقی مهاجرتی

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این مقاله در باب راهنمای ویزای توریستی آلمان برای شهروندان ایرانی مطابق با آخرین قوانین روز اداره مهاجرت نگارش شده است که نباید به سادگی از آن چشم پوشی کرد. با ویزای توریستی آلمان نمیتوان شرایط کار و یا شروع به تحصیل در این کشور پیشرفته و صنعتی را محیا نمود. ویزای توریستی آلمان فقط برای دیدار با اعضای خانواده و اقوام و دوستان و آشنایان و یا برای سفرهای تفریحی آن هم از نوع کوتاه مدت مناسب است. مدت اعتبار این نوع از ویزا وابسته به چگونگی درخواست شما و تصمیم اخذ شده از سفارتخانه مربوطه می باشد. بعد از این که سفارتخانه مربوطه اقدام به صدور ویزای شما کرد سفارت اقدام به چسباندن استیکر ویزا در پاسپورت شما می نماید.

همان طور که در سایر مقاله ها شرایط اخذ ویزای کشورهای دیگر در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کردید نحوه اخذ ویزای کشور آلمان هم این شرایط را دارا می باشد. با توجه به اهمیت این شرایط بر خود واجب دیدیم که دوباره و به صورت مختصر این شرایط را یاد آوری کنیم.

شرایط و راهنمای ویزای توریستی آلمان

اولین شرط برای اخذ ویزای کشور آلمان تکمیل نمودن فرم مربوطه تقاضای ویزای کشور آلمان می باشد. این فرم را می توان از سایت سفارتخانه کشور آلمان که در شهر تهران واقع شده است، بارگیری کنید یا با مراجعه به سفارت خانه کشور آلمان به صورت حضوری اقدام به تحویل فرم مربوطه کرد. متقاضیان محترم که قصد مراجعه به کشور آلمان را دارند بی ضرر نیست که بدانند که در حال حاضر سفارتخانه کشور آلمان فقط به صورت لحظه ای و آنلاین اقدام به تعین وقت ملاقات می کند مراجعین محترم باید توجه داشته باشند که باید در همان زمان مقرر شده از سوی سفارتخانه اقدام به تحویل مدارک و مصاحبه نمایند. لازم به ذکر است که مقررات شنگن حاکم بر ویزای کشور آلمان می باشد.

چگونگی نحوه اخذ تصمیم سفارت در مورد ویزای مربوط به شما وابسته به عوامل مختلفی نظیر کیفیت مصاحبه شما و تکمیل بودن فرم مربوطه شما دارد. برای آن دسته از دوستانی که قصد مراجعه به سایت سفارت خانه کشور آلمان و یا قصد مراجعه حضوری به سفارت خانه کشور آلمان را دارند.

آدرس سایت و سفارتخانه مربوطه را در ذیل قرار داده ایم:

  • آدرس مربوط به سفارتخانه کشور آلمان در تهران: خیابان فردوسی، شماره 320-324
  • تلفن سفارتخانه کشور آلمان: 39991260-021
  • آدرس سایت سفارت خانه کشور آلمان: www.teheran.diplo.de

بیمه مسافرتی برای ویزای توریستی آلمان

اشخاص متقاضی ویزا می باید چه به صورت فردی و چه به صورت جمعی اقدام به بیمه نمودن خود نمایند. شرایط بیمه بدین صورت می باشد که باید متضمن مخارج احتمالی برای برگشت به کشور زیر نظر مراقبت های ویژه پزشکی و هزینه های اورژانسی بیمارستانی مخارج محتمل که نیاز به درمان وجود دارد را شامل می شود کمترین مقدار هزینه بیمه برای هر شخص به مقدار 30.000€ (یورو) می باشد.

شرط اصلی برای متصدی شرکت بیمه این می باشد که در کشور آلمان نماینده معتبر داشته باشد که به شرح زیر است:

  • به همراه داشتن بلیط هواپیما یا یا مدارک مبتنی قطعی به رفت و برگشت به یکی از شهرهای کشور آلمان
  • گرفتن قطعی اتاق در هتل های در یک یا چند شهر کشورآلمان برای کل مدت اقامت

صدور ویزای آلمان

اولین بررسی مدارک برای صادر کردن ویزا به طور معمول 2 هفته زمان می‌ برد. در طول این زمان گذرنامه متقاضی نزد سفارتخانه بایگانی می شود. سفارتخانه بعد از اخذ مدارک به متقاضی رسید می‌ دهد و در این رسید زمان حضور در سفارت برای آخرین پاسخ دهی ذکر می شود. در زمان حضور دو باره لازم است که این رسید را همراه داشته باشید نرخ ویزای کشور آلمان حدود 60€ (یورو) می باشد که هنگام تحویل مدارک به صورت نقد در سفارت خانه پرداخت شود.

مدارک لازم و راهنمای ویزای توریستی آلمان

از جمله دیگر مدارکی که در زمان وقت ملاقات و انجام مصاحبه لازم می باشد می توان به مدارک زیر اشاره نمود فراموش نشود که از تمامی اسناد و مدارک می باید یک رونوشت گرفته شود. مدارک اصلی متقاضی پس از انطباق برگردانده می‌ شود و رونوشت مدارک شخص متقاضی در پرونده‌ شما در سفارت آلمان بایگانی میشود.

در مورد اخذ ویزای کشور آلمان متقاضی نیاز به آماده سازی این مدارک را داشته باشد:

  • اصل شناسنامه به همراه کپی
  • گذرنامه یا پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • 3 قطعه عکس رنگی تمام رخ و پشت زمینه سفید
  • از تاریخ گرفته شدن عکس بیش از 3 ماه نگذشته باشد.
  • طبق قوانین شنگن این عکس مربوطه در روی برچسب مربوط به ویزا حک خواهد شد.

راهنمای ویزای توریستی آلمان و اسناد وضعیت شغلی

افرادی که می خواهند برای ویزای کشور آلمان اقدام کنند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • مدارک ویژه کارمندان دولت: ارائه ترجمه‌ آخرین و به روز ترین حکم کارگزینی
  • مدارک ویژه کارمندان بخش خصوصی‌: گواهی مبنی بر اشتغال به کار
  • مدارک ویژه صاحبان و مالکان شرکت‌ های خصوصی: داشتن ترجمه‌ ارائه شده از روزنامه رسمی متعلق به شرکت همراه با ضمیمه رزومه‌ شرکت مربوطه که به زبان انگلیسی باشد، به همراه داشتن رونوشت به تعداد 2 عدد از مدارک اصلی که به زبان فارسی باشند.
  • مدارک ویژه دانشجویان و اعضای عضو هیئت علمی دانشگاه‌ ها: به همراه داشتن کارت شناسایی دانشجویی بین المللی یا کارت شناسایی عضویت در هیئت علمی
  • مدارک ویژه مربوط به مشاغل آزاد: ارائه جواز کسب ترجمه شده یا به همراه داشتن کارت بازرگانی
  • شرح روز به روز و جز به جز حساب های شخصی در بانک: پرینت حساب بانکی شخص میباید در روی سربرگ رسمی ارائه شده از بانک که باید به زبان انگلیسی باشد و مهرشده به سفارت داده شود. ترجمه‌ رسمی سند مالکیت و به همراه داشتن دو رونوشت کامل از این اسناد ارائه شده است.

صدور ویزای آلمان

اولین بررسی مدارک برای صادر کردن ویزا به طور معمول 2 هفته زمان می‌ برد. در طول این زمان گذرنامه متقاضی نزد سفارتخانه بایگانی می شود. سفارتخانه بعد از اخذ مدارک به متقاضی رسید می‌ دهد و در این رسید زمان حضور در سفارت برای آخرین پاسخ دهی ذکر می شود. در زمان حضور دو باره لازم است که این رسید را همراه داشته باشید نرخ ویزای کشور آلمان حدود 60€ (یورو) می باشد که هنگام تحویل مدارک به صورت نقد در سفارت خانه پرداخت شود.

پرداخت این وجه از بابت بررسی درخواست و تضمین در تحویل مدارک شما می باشد و امکان بازگشت وجه در هیچ صورتی از جانب سفارت خانه وجود ندارد. افرادی که به واسطه ویزای توریستی به آلمان سفر می کنند می توانند شرایط کسب و کار در آلمان را هم بررسی کنند تا بتوانند پس از بازگشت به ایران برای ویزای جستجوی کار آلمان اقدام کنند.

تمامی افراد بالای 12 سال ملزم به انگشت نگاری می باشند. متقاضیان در خصوص راهنمای ویزای توریستی آلمان می توانند با آژانس های هواپیمایی تماس بگیرند و از شرایط ویزای توریستی آلمان مطلع شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در خصوص اخذ ویزای اقامتی مفتخر به راهنمایی شما می باشد.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#ویزای_توریستی_آلمان
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

در این مقاله در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی المان اطلاعات کسب می نمائید و با رعایت آن می توانید برای اخذ این ویزا اقدام نمائید. همچنین می توانید با توجه به فرایند نه چندان آسان اخذ ویزای توریستی آلمان و شنگن برای ایرانیان شانس خود را برای دریافت این ویزا محک بزنید و در نهایت با انجام مشاوره ای اصولی بهترین ابزار را جهت ورود به کشور آلمان فراهم سازید. متقاضیان دریافت ویزای توریستی آلمان با ذهنیت های متفاوتی برای این ویزا درخواست می دهند، اما باید بدانید که این ویزا صرفا جهت بازدید می باشد و کوتاه مدت بوده که تا زمان حدود سه ماه صادر می گردد و شخص باید قبل از اتمام ویزا خاک آلمان را ترک نماید شما می توانید این ویزا را با توجه به انجام مراتب زیر درخواست دهید.

شرایط اخذ ویزای توریستی المان

برای اخذ ویزای توریستی آلمان ابتدای امر شما باید درخواست خود را مبنی بر اخذ ویزا به سفارت آلمان در کشور خود ارائه نمائید. این درخواست صرفا با حضور خود شخص متقاضی در سفارت آلمان انجام می پذیرد. با توافقی که در سال 1958 میلادی میان کشورهای اروپایی صورت گرفت به منظور یکپارچه سازی کشورها و رفت و آمد میان کشورهای این اتحادیه بدون نیاز به اخذ ویزا برای اتباع این کشورها سهل گشته و صرفا افرادی که خارج از این محدوده هستند برای ورود به کشورهای حوزه شنگن که آلمان هم جزء این کشورهاست نیاز به اخذ ویزای توریستی آلمان خواهند داشت. اتباع این کشورها بدون هیچ گونه اخذ روادید می توانند در کشورهای حوزه شنگن تردد کنند.

مدارک مورد نیاز جهت ویزای توریستی المان

برای اخذ ویزای توریستی آلمان باید مراحل لازم را سپری نموده و از شرایط و مدارک مورد نیاز اطلاعات کافی را کسب نمایید:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی آلمان
  • مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی (کپی از صفحات اول و دوم به همراه ترجمه)
  • گذرنامه معتبر (کپی گذرنامه ای به این صورت که از صفحات 1 تا 5 کپی تهیه شود و صفحاتی که در آن مهر ویزا خورده است هم باید کپی آن تهیه شود.
  • 3 عدد عکس با ابعاد 6 در 4 شکل ظاهری عکس رنگی بسیار مهم می باشد و باید به صورت زمینه سفید، تمام رخ و در ابعاد 4*6 که در سه ماهه اخیر گرفته شده باشه و با فرد اصلی همخوانی داشته باشد.)
  • آدرس محل کار و محل سکونت به صورت کاملا دقیق

اسناد و مدارک معتبر مورد نیاز برای اخذ ویزای تورستی

  • مدارکی که نشانگر موقعیت شغلی متقاضی باشد(کارمندان بخش خصوصی: گواهی مبتنی بر اشتغال به کار، کارمندان بخض دولتی: ترجمه آخرین حکم کارگزینی، مدیران شرکت خصوصی: ترجمه روزنامه رسمی شرکت و رزومه شرکت به زبان انگلیسی و کپی از آن ها، اعضای هیئت علمی: دارنده کارت هیئت علمی و همچنین بین المللی دانشجویی)
  • دانشجویان باید کارت دانشجویی بین المللی و اعضای هیئت علمی باید کارت عضویت هیئت علمی را ارائه دهند.
  • اشخاصی که شغل آزاد دارند باید کارت بازرگانی یا جواز کسب ترجمه شده خود را ارائه دهند.
  • متقاضی ویزای توریستی آلمان باید بیمه نامه مسافرتی 3 ماهه تهیه نماید.
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به آلمان نیز نیاز است.

کشورهای عضو شنگن

کشورهای عضو شنگن عبارتند از اسپانیا، سوئیس، هلند، اتریش، سوئد، آلمان، لهستان، دانمارک، نروژ، پرتغال، لیختن اشتاین، اسلوونی، استونی، مجارستان، یونان، مالت، فنلاند، لیتوانی، اسلواکی، لتونی، چک، لوکزامبورگ، ایسلند، ایتالیا، بلژیک و فرانسه. جهت اخذ ویزای توریستی آلمان و ویزای توریستی اتریش و ویزای توریستی فرانسه هر یک از کشورهای حوزه شنگن می توانید با مشاورین موسسات حقوقی معتبر که به شما معرفی می شوند مشاوره نمائید.

البته شایان ذکر است کسانی که ساکن یا تبعه کشورهای قاره آمریکا هستند به استثناء چند کشور مانند بولیوی، کلمبیا و … و همچنین اتباع استرالیا و کشورهایی مثل مالزی، کره و ژاپن جهت ورود به حوزه شنگن تا 90 روز نیاز به اخذ ویزای شنگن ندارند. یکی از کشورهای حوزه شنگن که می توان در آن به صورت گروهی با شانس بالا وارد شد کشور آلمان می باشد و اتباع ایرانی نیز به منظور بازدید از نمایشگاها و یا سمینارها می توانند به صورت دسته جمعی اقدام نمایند و شانس خود را برای ورود به اروپا با اخذ ویزای توریستی آلمان بالا ببرند، این ویزا همانگونه که گفته شد به عنوان ویزای توریستی شنگن هم بوده و امکان تردد نیز در بین کشورهای شنگن وجود دارد.

انواع ویزای شنگن بر حسب قوانین

شما می توانید با توجه به هدف از سفر به اروپا یکی از انواع ویزای توریستی را درخواست نمائید:

ویزای نوع A: اولین ویزای توریستی نوع A بوده که به عنوان ویزای ترانزیت معروف می باشد و شخص با درخواست این ویزا فقط می تواند در یکی از کشورهای حوزه شنگن وارد شود و سپس از آنجا جهت ورود به کشور مقصد اقدام نماید.

ویزای نوع B: طبق قوانین با این ویزا می توان در یکی از کشورهای حوزه شنگن وارد شد و از طریق زمینی به سایر کشورهای حوزه شنگن بدون محدودیت  سفر کرد.

ویزای نوع C: این نوع ویزا به افرادی تعلق می گیرد که می خواهند در کشورهای شنگن رفت و آمد کنند و مقصدی خارج از شنگن به عنوان کشور دوم ندارد که این نوع ویزا معمول ترین ویزاهای موجود برای مسافرت به کشورهای شنگن هست که ایرانیان هم به منظور سفر توریستی از این تایپ ویزا استفاده می کنند.

ویزای نوع D: این نوع ویزا برای استفاده افرادی است که در کشورهای حوزه شنکن رفت و آمد زیادی دارند و معمولا تجار و یا بازرگانان جهت ورود به شنگن از این نوع ویزا استفاده می کنند، زیرا این نوع ویزا بلند مدت بوده و می توانند در طول سال چندین بار رفت و آمد کنند و یک یاز راه های اخذ این نوع ویزا اخذ ویزای کار در کشور آلمان می باشد. یکی از مواردی که در باب ویزاهای شنگن خیلی مهم می باشد این است که اگر شما ویزای شنگن دارید و آن را از کشور یونان اخذ نموده باشید و قصد ورود به یک کشور دیگر را داشته باشد مامورین مرزی بلژیک می توانند از ورود این شخص جلوگیری نمایند و حتی این شخص را از حوزه شنگن بیرون کنند.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#ویزای_توریستی_آلمان
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

ویزای کار آلمان

اخذ ویزای کار آلمان به منظور کار در این کشور صنعتی و پر رونق هر ساله با استقبال افراد زیادی مواجه شده است که در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت. اخذ این ویزا در سال 2019-2020 دارای شرایط و ضوابط مختص به خود است. لذا جمعیت افرادی که هر ساله به سمت این کشور مهاجرت می نمایند، رو به افزایش است. به خصوص این که انواع زمینه های شغلی در این کشور وجود دارند. دولت آلمان در آن ها با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

بنابراین مهاجرت کاری به آلمان می تواند یکی از گزینه ها و روش های ایده‌ آل برای افراد خارجی محسوب گردد. ضمنا از آنجا که آلمان یک کشور اروپایی و قدرتمند است، در زمینه اقتصادی نیز بسیار پیشرفته و قوی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دلیل این که متقاضیان بسیار زیادی در مهاجرت کاری به آلمان دارد، اقدام به جمع‌آوری مطالب به روز و مطابق با جدیدترین قوانین حاکم بر آلمان نموده و در قالب مقاله‌ای جامع ارائه می‌نماید.

اخذ ویزای کاری آلمان

افرادی خارجی که تمایل به اخذ ویزای کاری در آلمان دارند، باید مدنظر داشته باشند که اشتغال در این کشور از دو طریق امکان پذیر است که می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • اخذ ویزا از طریق پیشنهاد کاری یا دعوت نامه کاری (Job offer)
  • اخذ ویزا از طریق جستجوی کاری (Job seeker)

پیشنهاد کاری و ویزای کار آلمان

متقاضیانی که قصد دارند ضمن مهاجرت به کشور آلمان، در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه کار و زندگی داشته باشند، بایستی کارت آبی یا (Blue Card) آلمان را دریافت نمایند. قانون بلوکارت در کشور آلمان در سال 2012 میلادی راه اندازی و اجرایی گردید. نظریه بلوکارت الهام گرفته شده از کارت سبز آمریکا می باشد. تفاوت این دو در این است که دارنده گرین کارت از اقامت دائمی برخوردار است.

شرایط اخذ بلوکارت بدین صورت است که:

  • فرد متقاضی کار در آلمان حتما باید دارای پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای آلمانی باشد.
  • حداقل حقوق و دستمزدی در قرارداد کاری وی بایستی درج شده باشد، تقریبا 4500€ (یورو) به صورت ماهانه و تقریبی سالانه 50000€ (یورو) تعیین گردیده است.
  • شرکت صادر کننده پیشنهاد کاری باید سابقه قدیمی داشته باشد.
  • ارائه سوابق مالی خوب شرکت در خصوص پرداخت مالیات

ویزای بلوکارت آلمان 2020

هر فرد خارجی که موفق به اخذ ویزای کار آلمان شده است، ضمن این که اجازه کار و زندگی در آلمان را دارد، مجاز به دریافت ویزای همراه برای خانواده خود شامل همسر و فرزندان نیز می باشد. آنها به صورت کاملا رایگان می توانند به تحصیل در آلمان ادامه داده و از حق کار و زندگی در این کشور نیز برخوردار شوند. مجوز کار تا زمانی اعتبار خواهد داشت که مدت ویزای آنها منقضی گردد.

مشاغل مورد نیاز ویزای کار آلمان

کار در آلمان در دو صورت تخصصی و عادی انجام می گیرد. به عبارت دیگر مشاغلی که در این کشور وجود دارند برخی از آن ها نیازمند ارائه مدرک تخصصی تاییده شده، بوده و به آنها مشاغل رسمی نیز گفته می شود. اما سایر مشاغل از عهده افراد عادی نیز بر می آید و نیازی به ارائه مدرک و تخصص نخواهد داشت. به این دسته از مشاغل، مشاغل غیر رسمی گفته می شود که علاوه بر این که نیازی به تایید دولت ندارند، نظارت خاصی نیز بر روی آنها انجام نمی گیرد. در مجموع 81 زمینه شغلی تخصصی در سطح ملی در کشور آلمان وجود دارد و 18 شغل نیز در سطح ایالتی موجود می باشد که افراد با ارائه مدرک و تخصصی خود که تایید شده می باشد، می توانند در این مشاغل مشغول به کار شوند و بالاترین حقوق و دستمزد را دریافت نمایند.

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان عبارتست از:

  • توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه نویسان
  • مهندسان الکترونیک، برق، اتصالات برقی
  • پزشکان و پرستاران
  • مشاوران فناوری اطلاعات و تحلیلگران فناوری اطلاعات
  • اقتصاددانان و کارشناسان مدیریت مشاغل
  • مشاوران مشتری و مدیران حساب
  • دستیاران تولید
  • نمایندگان و دستیاران فروش
  • مدیران فروش و مدیران محصول
  • معماران و مهندسان عمران

ویزای جستجوی کار آلمان

کشور آلمان یک انتخاب عالی برای مهاجران است که به دنبال افزایش شغلی هستند. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا مطابق با معیارهای واجد شرایط می توانند به عنوان نیروی کار مناسب اقدام نمایند. کشور آلمان از مهاجران استقبال می کند و به عنوان یک ارزش اضافی برای اقتصاد و جمعیت شناسی تلقی می شود.

صحبت از کمبودهای کار، اقتصاد آلمان تقاضای زیادی برای متخصصان در مشاغل مختلف به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات، مهندسین، بهداشت، تحقیقات و… دارد. شرایط واجدین اخذ ویزای کار آلمان بدین صورت است:

  • حداقل مدرک تحصیلی لیسانس
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه سابقه کاری
  • رشته تحصیلی مناسب
  • ارائه مدرک زبان آلمانی (با توجه به رشته تحصیلی متغیر است که معمولا B1 می باشد.)

شرایط الحاق خانواده در ویزای کار آلمان

یکی از اصلی ترین مواردی که در باب ویزای کاری باید مدنظر قرار داد، شرایط الحاق خانواده می باشد. شرایط الحاق خانواده با ویزای کاری از طریق پیشنهاد کاری بدین صورت است که از ابتدا امر صورت می پذیرد ولی برای ویزای جستجوی کاری شرایط مختص به خود را دارد که در این بخش از مقاله به این موارد می پردازیم.

شرایط الحاق خانواده در ویزای جستجوی کاری آلمان بدین صورت است:

  • اجازه اقامت یا دارنده کارت آبی اتحادیه اروپا
  • اثبات اجاره مسکن در اندازه کافی برای یک خانواده
  • اثبات استفاده از پول برای تأمین هزینه های زندگی خانواده
  • همسر یا شوهر شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.

شرایط الحاق فرزندان در آلمان به صورت زیر است:

  • شما یا همسر شما اجازه اقامت در آلمان را دارد.
  • حداکثر سن برای فرزندان 16 سال است.

اخذ ویزای جستجوی کار آلمان

دولت آلمان برای افرادی که دارای دعوت نامه شغلی یا قرارداد همکاری با اتباع آلمانی نیستند، راه کاری را در نظر گرفته است. متقاضیانی که دارای حرفه و تخصص خاصی هستند، همانند برخی کشورهای اروپایی مجاز به اخذ ویزای کار آلمان از نوع ویزای موقت جست و جوی کار Job seeker در این کشور می باشند. آن ها با گرفتن این ویزا می توانند برای مدت زمان موقت و کوتاهی به دنبال یافتن شغل مورد نظر خود در کشور آلمان بروند.

اما رسیدن به این نوع ویزا شرایط خاصی را شامل می گردد:

  • ارائه مدرک زبان در اخذ این نوع ویزا الزامی نیست. (اما تسلط به زبان آلمانی ویژگی خاص متقاضی محسوب می شود)
  • کمپانی ها و کارفرماهای آلمانی افرادی که دانش کافی به زبان آلمانی دارند، جهت استخدام و به کارگیری در اولویت قرار می دهند.
  • طبق قانون کار در آلمان، افراد خارجی موظف به پرداخت هزینه های مربوطه در مدت اعتبار ویزای جست و جوی کار در آلمان هستند.
  • دولت آلمان برای فردی که مدارک و شرایط لازم را داشته باشد، ویزای کار آلمان به صورت 6 ماهه صادر می نماید
  • فرد خارجی صرفا به مدت 6 ماه مهلت دارد تا شغل مورد نظر خود را پیدا کند.
  • مراجعه به سایت های کاریابی، مجلات، نشریات و روزنامه و همچنین موسسات کاریابی در آلمان از روش های جست و کار در این کشور می‌باشد.

هزینه زندگی در آلمان

اتباع خارجی که از طریق اخذ ویزای کار آلمان وارد این کشور شده و به اشتغال می بپردازند، بایستی هزینه اقامت آلمان را نیز مدنظر قرار دهند. میزان حقوق دریافتی آن ها باید با میزان مخارج زندگی و معیشتی آنان هم خوانی داشته باشد که در این زمینه شرایطی وجود دارد.

سکونت در شهرهای بزرگ آلمان هزینه های بالاتری دارند، از جمله:

  • هامبورگ
  • مونیخ
  • برلین

به صورت میانگین هزینه های امرارمعاش در این کشور بین 800 الی 1500€ (یورو) تخمین زده می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارائه خدمات مشاوره ای، توصیه می نماید از رهنمودها و مشاوره های کارشناسان و وکلای خبره و زبردستی که در این موسسه فعالیت دارند، نهایت استفاده را ببرند. ضمن قرار گرفتن در مسیر مهاجرتی مناسب و ایده آل، موفقیت های بسیاری را در این راه به دست آورند. ارائه کلیه خدمات مشاوره ای به صورت مراجعه به دفتر موسسه یا به شکل تماس تلفنی رایگان در دسترس متقاضیان خواهد بود.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#ویزای_کار_آلمان
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

 

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

ویزای کار آلمان

ویزای کار آلمان تحت عناوین ویزای (blue cart) آلمان و ویزای جستجوی کار آلمان (job seeker) یکی از پرطرفدارترین ویزاها در دنیا می باشد. در واقع به دلیل اینکه آلمان صاحب یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا می باشد ویزای کاری آلمان هم همواره طرفداران زیادی داشته است. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی در خصوص ویزای کاری آلمان و شرایط اخذ آن در سال 2020 بیان گردیده است و سعی شده تا پاسخ جامعی برای سوالات ذیل ارائه گردد.

  • پرسشهایی که در این مسیر مطرح میشود و باید رعایت شوند تا فرد به ویزای آلمان برسند از این قبیل اند:
  • شرایط دریافت ویزای کار المان چیست؟
  • برای دریافت ویزا و اقامت آلمان باید دعوتنامه کاری داشت؟
  • روی ویزای کاری آلمان میتوان خانواده را همراه خود برد؟ و خانواده از چه تسهیلاتی برخوردار است؟
  • جهت رسیدن به این ویزا داشتن مدرک زبان الزامی است؟
  • مدت زمان ویزا چقدر است و آیا قابل تمدید است؟
  • مدارک مورد نیاز و مزایا و معایب این ویزا کدامند؟
  • آیا ویزای کاری را میتوان در آلمان تبدیل به ویزای تحصیلی کرد؟
  • نحوه ی اخذ پاسپورت آلمانی از طریق کار در آلمان به چه نحوی است؟
  • طول پروسه ی ویزای کاری آلمان چقدر است؟

کشور آلمان و اهمیت بلوکارت در سال 2020

آلمان با 82 میلیون نفر جمعیت صنعتی ترین کشور دنیا و یکی از قدرتمندترین کشور های حوزه شنگن می باشد که بسیاری از افراد را برای اخذ ویزای کار آلمان مشتاق نموده است. این کشور دارای رشد جمعیت بالا و نرخ بیکاری پایین است و بازار کار فوق العاده ایی دارد تا جایی که با ارائه ویزای جستجوی کار تمایل خود را برای جذب نیروی کار متخصص خارجی نشان داده است.

باتوجه به اینکه سفارت آلمان در سال 2020 وقت مصاحبه ی ویزای کاری را طولانی مدت میدهد (چیزی حدود یک سال) بهتر است به عنوان اولین قدم در سریعترین زمان وقت مصاحبه سفارت درخواست شود. (جهت این اقدام پاسپورت متقاضی کافی است)

ویزای (JOB SEEKER) آلمان

این نوع ویزا کوتاه مدت تر است اما شرط و شروط آنچنانی ندارد. در حقیقت به متقاضی اجازه میدهد بدون دعوتنامه کاری و بدون محدودیت میزان حقوق در این کشور به پیدا کردن کار بپردازد. فقط نکته ی مهم اینکه شغلی که فرد پیدا میکند باید مرتبط به رشته تحصیلی باشد.

شرایط ویزای جستجوگر کار آلمان در سال 2020 عبارتند از:

  • داشتن مدرک تحصیلی (مدرک دانشگاهی) حداقل لیسانس
  • سابقه کاری که بهتر است با بیمه همراه باشد اما بدون بیمه و با نامه ی کاری هم شدنی است
  • تاییدیه رشته تحصیلی و دانشگاه در لیست آنابین
  • تسلط کافی روی زبان آلمانی و یا در برخی رشته ها روی زبان انگلیسی (در سطح آیلتس 5.5)

نکته ی بسیار مهم اینکه سایت سفارت آلمان در قسمت مدرک زبان قید کرده است “if possible” یعنی در صورت امکان ارائه شود. اما بهتر است فرد حتما با توانایی زبان خود را به آلمان برساند تا شانس کاریابی نیز بالا باشد.

شرایط خانواده و همراهان

فرد در ابتدا به صورت فردی به آلمان میرود و پس از پیدا کردن کار همراهان خود را اضافه میکند. ویزای جستجوی کار مدت اعتباری شش ماهه دارد که فرد وقتی کار پیدا میکند این ویزا هم به بیش از یک سال تبدیل میشود. البته در صورت عدم کاریابی می توان تحت شرایطی این ویزا را تمدید کرد.

مشاغل مورد نیاز ویزای کار آلمان در سال 2020

یک سری مشاغل در سال 2020 راحت تر می توانند شغل مناسبی در آلمان پیدا کنند که به شرح ذیل اند:

  • طراحی صنعتی
  • روانشناسی
  • اقتصاد
  •  مهندسی کشاورزی و دامی
  •  مهندسی کشاورزی (علوم و صنایع غذایی)
  • مهندسی کامپیوتر (سخت افزار)
  •  علوم تربیتی
  •  شیمی کاربردی
  • هندسه کامپیوتر گرایش نرم افراز
  •  کتابداری
  •  مهندسی مواد سرامیک
  •  مهندسی برق
  •  کتابداری شاخه پزشکی
  • مهندسی پزشکی
  •  دبیری علوم اجتماعی
  •  حسابداری
  • حسابداری و مدیریت جهانگردی
  •  حقوق
  •  حقوق خارجی
  •  مدد کاری اجتماعی
  •  مامایی
  • مکانیک
  • متالوژی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت صنعتی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)
  • مهندسی مکانیک (حرارت سیالات )
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی تکنولوژی نظری
  • مترجمی زبان انگلیسی
  • موسیقی
  • علوم اقتصاد ( اقتصاد نظری)
  • علوم تربیتی (پیش دبستانی و دبستانی)
  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی کودکان استثنائی
  • ریاضی محض
  • شیمی محض
  • مترجمی زبان آلمانی
  • تولید آهن و فولاد
  • زبان انگلیسی
  • زیست شناسی (میکروبیولوژی)
  • مهندسی معماری
  • علوم اقتصاد (اقتصاد صنعتی)
  • علوم اجتماعی
  • زیست شناسی علوم جانوری
  • زیست شناسی عمومی
  • ارتباط اجتماعی
  • علوم جانوری
  • پرستاری

مزایای ویزای کاری آلمان

اخذ این ویزا مزایایی دارد که به شرح ذیل است:

  • مسیری کم هزینه و کم ریسک با احتمال صدور ویزا بالای 70%
  • امکان تبدیل این ویزا با اقامت دایم و بعد از ان دریافت پاسپورت آلمان
  • امکان اخذ اقامت دائم همراهان با تحصیل رایگان فرزندان
  • حق کار همراه به صورت فول تایم
  • عدم اجبار روی داشتن مدرک زبان

مقایسه آلمان با دیگر ویزاهای کاری دنیا

خوشبختانه شروط صدور این نوع ویزا شروط سخت و پیچیده ای نیست و آن سختی های ویزای کاری استرالیا و کانادا را ندارد، یعنی نیازمند پارامترهای خاص و آنچنانی نیست که دست یافتن به آنها کاریست سخت و زمانبر، مانند شرط مدرک زبانی که کشورهای استرالیا و کانادا برای متقاضیان در نظر گرفته اند و اگر فردی در سطح آیلتس 7 نباشد شانسی برای دریافت ویزای کار استرالیا و کانادا نخواهند داشت. مشخصا کشور آلمان نیازمند مدرک زبان نمی باشد و در سایت سفارت اعلام کرده است در صورت امکان ارائه شود. البته ذکر این نکته ضروریست که افرادی که توانایی مکالمه انگلیسی و یا آلمانی دارند شانس بیشتری جهت دریافت این ویزا دارند.

شرایط سنی

طبق شرایط ذکر شده از طرف کشور آلمان بهتر است متقاضیانی برای ویزای جستجوی کار اقدام نمایند که در رده سنی زیر 40 سال قرار دارند. در واقع شانس ویزا شدن افراد بالای 40 سال بسیار اندک است مگر در موارد خاص که البته اتفاق هم افتاده است. مانند رشته های خاص تحصیلی که آلمان برای آن رشته ها نیازمند نیروی کاری می باشد.

شرایط کار در آلمان برای ایرانیان

در حال حاضر ویزای کاری آلمان از لحاظ آماری برای ایرانیان خوب صادر میشود. و از تعداد حدود 50000 هزار تقاضا روی این ویزا برای ایرانیان حدود 38000 ویزا با جواب مثبت مواجه  شده است. یعنی از لحاظ آماری حدود 70% موفقیت. از لحاظ کاریابی نیز شرایط ماندگاری و اخذ اقامت نیز معمولا اکثر افراد موفق به پیدا کردن کار شده اند. دو پارامتر تاثیر بسزایی روی این موفقیت دارد. یک اینکه توانایی زبان فرد در چه وضعیتی است و همچنین تخصص و کار و رشته ی فرد در چه زمینه ایست. معمولا رشته های فنی مهندسی و تاسیسات و کامپوتر و برق و مکانیک و آرایشگری و آشپزی شانس بیشتری برای کار دارد.

مراحل دریافت ویزای کار آلمان

ویزای بلوکارت یا همان بلوکارد آلمان دو تا شرط دارد:

یک اینکه فردی که اقدام میکند حتما باید از قبل یک دعوتنامه کاری و اصطلاحا قرارداد کاری داشته باشد. و شرط دیگر اینکه میزان حقوق دریافیت فرد باید به حدی باشد که سفارت آلمان مشخص کرده. این مبلغ برای رشته های مختلف و شهرهای مختلف آلمان مختلف است. اما به صورت میانگین این مبلغ حدود سالی 50000€ (یورو) و ماهیانه حدود 4000€ (یورو) حقوق دریافتی میباشد. بلو کارت دو حسن خیلی بزرگ دارد. یک اینکه متقاضی میتواند همراهان و خانواده خود را از ابتدا وارد خام آلمان کند و به صورت همزمان همگی ویزا شوند و حسن دیگر اینکه اقامت دائم آلمان در عرض 21 ماه به متقاضی تعلق میگیرد.

پیشنهاد کاری در ویزای کار آلمان

خوشبختانه بازار کار در آلمان به قدری برای مهاجرین مناسب است که اکثر افراد می توانند در همان دوره زمانی شش ماهه قرارداد کاری خود را با یک کارفرما در این کشور ببندند ولی تجربه ثابت کرده بهتر است فردی که به تازگی وارد کشور جدیدی می شود و سختی های مهاجرت را تجربه خواهد کرد، از قبل از ورود شرایط را برای خود آسان تر نماید. بهتر است قبل از ورود به آلمان رزومه کاری خود را در سایتهای کاریابی این کشور وارد نمایند تا بتوانند از چند کارفرما در این کشور قبل از ورود وقت مصاحبه کاری دریافت نمایند. احتمال اینکه یکی از همین مصاحبه ها به قرارداد کاری تبدیل شود بسیار بالا خواهد بود.

بعد از یافتن کار در آلمان

زمانی که شخص با ویزای کار آلمان وارد می شود تنها از یک اقامت 6 ماهه برخوردار است. چنانچه در این شش ماه قرارداد کاری ببندد، پس از عقد قرارداد می تواند درخواست اجازه اقامت کاری دهد. معمولا در ابتدا یک اقامت یک ساله به ایشان داده خواهد شد. چنانچه به مدت 3 سال یا همان 36 ماه در آلمان کار کند اقامت دائم خود و خانواده را بگیرد. و اگر حقوق فرد حدود 50000€ (یورو) در سال باشد فرد می تواند بلوکارت دریافت کند و به جای 36 ماه ظرف 21 ماه دریافت اقامت دائم خواهد کرد. افراد پس از 6 سال اقامت قانونی در کشور آلمان می توانند برای دریافت تابعیت این کشور اقدام نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای کار آلمان

متقاضیان اخذ ویزای کار آلمان در سال 2020 در خصوص شرایط و قوانین این کشور سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • چرا کشور آلمان برای کار انتخاب می شود؟ کشور آلمان با جمعیتی بالغ بر 82 میلیون نفر یکی از صنعتی ترین کشورهای جهان می باشد که هر ساله با ارائه لیست مشاغل مورد نیاز و کمبود نیروی کار متخصص یک مقصد عالی برای کار و کاریابی می باشد.
  • وقت سفارت آلمان برای ویزای کاری چگونه است؟ در واقع شاید تنها اشکال این کشور بابت اخذ ویزای کار، وقت سفارت یک ساله ویزای جستجوی کار باشد که یک فرصت طلایی برای یادگیری زبان و کاریابی طی این مدت خواهد بود.
  • راه میانبر برای وقت گیری سریع از سفارت آلمان چیست؟ تنها راه میانبر، وقت گیری از کشور ثالث می باشد که در این میان ترکیه و مجارستان با ارائه دوره های زبان آلمانی و وقت سفارت زود هنگام جز بهترین ها هستند که این امر شرایط خاص خود را داراست.
  • ویزای جستجوی کار آلمان در سال 2020 دارای چه شرایطی است؟ برای این ویزا سن فرد باید زیر 40 سال باشد و علاوه بر آن حداقل مدرک لیسانس، حداقل 3 سال سابقه کار و دانش زبان در سطح b1 آلمانی نیاز است.
  • کشور آلمان چند نوع ویزای کار دارد؟ کشور آلمان دارای دو نوع ویزی کار می باشد که یکی به صورت جستجوی کار 6 ماهه است و دیگری بلوکارت آلمان که به همراه داشتن پیشنهاد شغلی از آلمان میتوان برای آن اقدام کرد.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#ویزای_کار_آلمان
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت