سفیران سروش سعادت

موسسه حقوقی مهاجرتی

سفیران سروش سعادت

موسسه حقوقی مهاجرتی

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و شهروندان کشورهای خارجی متغیر است و افراد متقاضی باید از این موضوع مطلع باشند. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز را در زمینه شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه راهنمایی خواهند کرد. در مورد مقررات اشتغال بازار کار فرانسه، اولویت ها به اتباع فرانسه و سپس به اتباع اروپایی داده می شود. با این حال، به دلیل کمبود نیروی انسانی در چندین بخش مهم اقتصاد فرانسه، کارگران غیر اروپایی اغلب مورد استقبال قرار می گیرند. با ما همراه باشید تا در این زمینه ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اخذ ویزای کار در کشور فرانسه

به طور کلی، اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند در فرانسه با کمترین محدودیت و بهترین دسترسی به بازار کار این کشور زندگی کنند، کار کنند یا یک تجارت شروع کنند. برخی محدودیت ها در مورد چندین نوع مشاغل و تجارت مانند مشاغل در ارتش و در بخش حقوقی اعمال می شود که برای تمامی افراد در نظر گرفته شده است. با توجه به نرخ بالای بیکاری در فرانسه، دولت این کشور به دنبال حفظ بازار ملی کار خود از طریق جذب کارگران خارجی است. بنابراین، پیدا کردن شغل در فرانسه می تواند برای شهروندان غیر فرانسوی یا غیر اروپایی چالش برانگیز باشد. البته باید در نظر داشته باشید که شرایط کار و اخذ ویزای کار در فرانسه برای افراد مختلف یکسان نمی باشد.

شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس، ایالات متحده، کانادا، استرالیا یا نیوزیلند برای اقامت توریستی یا اهداف تجاری کمتر از 3 ماه نیازی به کسب ویزای و مجوز اقامت کاری در فرانسه ندارند. در طی 3 ماه از ورود آن ها به این کشور،شهروندان اروپایی باید در شهرداری منطقه ای که زندگی می کنند، ثبت نام کنند.

شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه برای متقاضیان خارجی

اگر متقاضیان قصد کار در فرانسه را دارند و شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نیستند، باید اقدام به کسب مجوز کار در این کشور کنند. قبل از مطلع شدن از شرایط اخذ ویزای کار در این کشور و اقدام به دریافت این ویزا، متقاضیان حتما باید ثابت کنند که شغل مناسب و پیشنهاد کاری از کارفرمای یک شرکت شناخته شده در این کشور دارند. اگر این افراد قصد داشته باشند که کمتر از 3 ماه در کشور فرانسه اقامت داشته باشند، می باید با کمک کارفرمای خود، مجوز اقامت و اشتغال موقت کسب کنند که توسط وزارت کار فرانسه تایید شده باشد.

مدارک لازم و شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه

به طور کلی، مدارک لازم و شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه برای اتباع ایرانی به صورت زیر است:

  • فرم درخواست تکمیل شده به همراه تاریخ و امضا
  • پاسپورت معتبر
  • رسید ویزای فرانسه
  • عکس شناسه
  • هدف از سفر و اقامت (اهداف نامه)
  • بیمه درمانی
  • بیمه پزشکی برای سه ماه اول اقامت
  • داشتن توان مالی کافی

قوانین و شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه

بسته به ملیت و نوع کارهایی که متقاضیان قصد دارند در کشور فرانسه انجام دهند، انواع ویزای کار و انواع اجازه اقامت در دسترس می باشند. برای به دست آوردن اجازه و ویزای کار فرانسه، کارگران خارجی باید دارای پیشنهادهای شغلی رسمی از شرکتهای فرانسوی باشند و یک قرارداد کار موقت باید توسط هر دو طرف امضا شود. برای شروع روند درخواست اجازه کار، کارفرمایان ابتدا باید با آژانس ملی استخدام فرانسه تماس بگیرند تا بتوانند پیشنهاد شغلی را در هر مرکز شغلی تبلیغ کرده و در اختیار اتباع فرانسوی قرار دهند. سپس، پیشنهاد کار باید از طریق شبکه EURES به شهروندان اروپایی تبلیغ شود. اگر هیچ کاندیدای فرانسوی یا اروپایی متقاضی کار نباشد، آژانس ملی استخدام فرانسه درخواست مجوز کار برای متقاضی خارجی را جهت بررسی به همراه وزارت کار فرانسه ارسال می کند.

سپس وزارت کار فرانسه درخواست مجوز کار را دریافت می کند و پیشنهاد شغلی را که به کارگر خارجی داده می شود ارزیابی می کند. اگر این برنامه تأیید شود، وزارت کار این کشور برنامه اجازه کار را به آژانس ملی پذیرش مهاجران خارجی و مهاجرت در کشور متقاضی ثبت می کند، جایی که کارگر خارجی ملزم به انجام آزمایش های پزشکی است. پس از تأیید تشکیل پرونده، آژانس ملی پذیرش مهاجران خارجی و مهاجرت برای درخواست صدور ویزا باید با مقامات کنسولی فرانسه تماس بگیرد. در صورت عدم وجود دفتر آژانس ملی پذیرش مهاجران خارجی و مهاجرت در کشور متقاضی، این مراحل با همکاری دفتر اصلی آژانس ملی پذیرش مهاجران خارجی و مهاجرت در فرانسه به سفارت یا کنسولگری فرانسه محول می شود.

ویزای اقامت مهارت و استعداد برای اتباع خارجی که دارای مهارت های برجسته هستند و می توانند موجب توسعه اقتصادی، فکری، علمی یا فرهنگی فرانسه شوند طراحی شده است. این ویزا می تواند تا 4 سال اعتبار داشته باشد و قابل تمدید است و اجازه اشتغال در هر بخش اقتصادی را صادر می کند. ویزای طولانی مدت فرانسه برای کار داوطلبانه برای افرادی که مایل به شرکت در کارهای بشردوستانه در فرانسه هستند طراحی شده است و حداکثر تا 1 سال اعتبار دارد. ویزای کار این کشور برای ایجاد و اداره یک تجارت یا شرکت برای افرادی می باشد که قصد دارند در این کشور سرمایه گذاری یا اقدام به تاسیس شرکت کنند. علاوه بر این ویزاها، متقاضیانی که می باید در یک سازمان بین المللی رسمی در این کشور کار کنند، می توانند اقدام به کسب ویزای کار سازمان بین المللی فرانسه کنند.

به یاد داشته باشید که شرایط اخذ ویزای کار در این کشور با توجه به ملیت و تابعیت افراد ممکن است متفاوت باشد. اگر شما عزیزان قصد دارید از شرایط و هزینه های مهاجرت به فرانسه از طریق کار و همچنین زندگی در این کشور زیبا اطلاعات کافی کسب کنید، می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
02191003232
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
safiran_mohajerat
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#شرایط_اخذ_ویزای_کار_در_کشور_فرانسه
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

درآمد مهندسان در سوئد تقریبا دو برابر میانگین درآمد سایر مشاغل سوئدی می باشد و مهندسان در سوئد از یک استاندارد زندگی بسیار مطلوبی برخوردارند. بر این اساس، میانگین درآمد ماهانه در سوئد حدود SEK26000 (کرونی سوئد) معادل €2480 (یورو) می باشد. در حالی که متوسط درآمد ماهانه مهندسان در سوئد SEK42,252 (کرون) معادل €4030 (یورو) می باشد. با مطالعه این مقاله، شما با شرایط کار مهندسان در یکی از بهترین کشورهای جهان آشنا خواهید شد و ضمنا پاسخ سوالات خود در اینباره را نیز دریافت خواهید نمود:

  • برای کار مهندسی در کشور سوئد چه شرایطی لازم است؟
  • شرایط کار و زندگی مهندسان در سوئد به چه صورتی می باشد؟
  • بالاترین درآمد مهندسان در سوئد متعلق به کدام رشته شغلی است؟
  • بهترین شهرهای سوئد برای انجام کار مهندسی کدامند؟
  • شرایط مهاجرت مهندسان به سوئد چگونه است؟

مهندسان و فارغ التحصیلان مهندسی زیادی از ایران و سایر کشورهای جهان به دنبال اخذ اقامت کاری سوئد می باشند. بنابراین به منظور آشنائی هر چه بهتر هموطنان عزیز با شرایط کار و مهاجرت در سوئد، این مقاله به همت کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است.

کار در سوئد به عنوان یک مهندس خارجی

نکته مهم درباره شرایط کار به عنوان یک مهندس در سوئد آن است که مهندسی در سوئد به عنوان یک شغل مجوز دار محسوب نمی شود. یعنی به عبارت دیگر، کارفرمای احتمالی تشخیص می دهد که آیا دانش مهندسی شما برای پست شغلی پیشنهادی کافی است یا خیر. با این توضیح، کسب مجوز کار مهندسی توسط متقاضیان خارجی به منظور کار در کشور سوئد الزامی نیست. اما داشتن حداقل مدرک کارشناسی مهندسی (B.Eng) در رشته مربوطه و نیز برخورداری از سابقه کار 3 الی 5 سال و همچنین دانش زبان سوئدی از جمله بهترین شرایط کار مهندسی در کشور سوئد می باشد.

باید به این نکته توجه شود که اغلب شرکت های کارفرمای سوئدی به دنبال جذب مهندسان نخبه و با سابقه خارجی هستند. بنابراین رمز موفقیت یافتن کار در بازار کار مهندسی سوئد، داشتن یک رزومه (CV) قوی می باشد. اما روش های مختلفی برای کاریابی مشاغل مهندسی در کشور سوئد وجود دارد که بهترین روش ممکن استفاده از وب سایت های جستجوی کار در سطح اتحادیه اروپایی (EU) و خود کشور سوئد می باشد:

  • careerbuilder.se
  • jobb.blocket.se
  • jobbmaskinen.se
  • jobbsafari.se
  • studentjob.se
  • metrojobb.se
  • monster.se
  • stepstone.se

شرایط کار مهندسان در سوئد چگونه است؟

هموطنان زیادی هستند که با وجود فارغ التحصیلی و اخذ مدرک مهندسی از دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی به دنبال فرصت مناسب کاری می گردند. مسلما سوئد با وجود شرایط کار و زندگی بسیار مطلوبی که دارد می تواند بهترین گزینه برای اقامت مهندسان ایرانی در اروپا محسوب گردد. سوئد جزو معدود کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) محسوب می شود که قانون حداقل حقوق ندارد و دستمزدها توسط توافقات جمعی بین کارفرماها و اتحادیه های کار تنظیم می شود. اما با توجه به سابقه کاری و تحصیلی متقاضیان، پایه حقوق مهندسان در سوئد در سال 2019 تقریبا SEK23,361 (کرون) برابر €2228 (یورو) می باشد. در مورد ساعت کاری در سوئد می توان چنین گفت که قانون ساعات کاری (Arbetstidslagen) تنظیم کننده ساعت کاری در روز، هفته و سال می باشد.

بر طبق این قانون، ساعت کاری استاندارد مهندسان در سوئد 40 ساعت در هفته می باشد که با اضافه کاری حدود 48 ساعت می باشد. اما قانون کار دیگر با نام قانون مرخصی سالانه سوئد (Semesterlagen) می باشد. این قانون تاکید می کند که کلیه کارکنان در سوئد بدون توجه به سن و نوع استخدامشان حق برخورداری از 5 هفته مرخصی سالانه را دارند. والدینی که در سوئد نوزاد در حال تولد دارند از مرخصی ویژه ای همراه با پرداخت حقوق به نام حق والدین (föräldrapenning) بهره مند هستند. همچنین کارکنان بیمار از حق مرخصی همراه با حقوق تا 14 روز برخوردارند. در همین موارد، حق والدین و حق بیماری توسط نهادی به نام Försäkringskassan پرداخت می شود. ضمنا اخذ شماره تامین اجتماعی (personnummer) از طریق اداره مالیات سوئد (Skatteverket) و بهره مندی از مزایای آن برای همه مهندسان الزامی است.

آخرین وضعیت درآمد مهندسان در سوئد

ابتداء لازم است بدانیم که واحد پول ملی کشور سوئد کرون (SEK) می باشد. هر کرونی سوئد معادل $0.11 (دلار آمریکا) است. با این شرح مقدماتی به موضوع مهم درآمد مهندسین در کشور پادشاهی سوئد می پردازیم. بر اساس آخرین آمارهای موجود از بازار کار کشور سوئد، میانگین درآمد ماهانه مهندسان در سوئد در حدود SEK 42,252 (کرون) معادل €4030 (یورو) می باشد. حداقل درآمد مهندسان در سوئد حدود SEK23,361 (کرون) و حداکثر درآمد آنها حدود SEK56,073 (کرون) معادل €2228 (یورو) و 5349€ (یورو) می باشد.

اما آنچه که بر روی حقوق ماهانه مهندسان در سوئد تاثیر گذار است، سابقه کاری و میزان تحصیلات آنها می باشد معمولا سابقه کار بالای 5 سال و مدرک کارشناسی ارشد بالاترین تاثیر را بر روی کسب حداکثر درآمدهای مهندسان در سوئد دارد. البته نباید از تاثیر ملیت و یا جنسیت متقاضیان کار مهندسی بر روی درآمد آنها غافل شد. اما به جرات می توان گفت که تاثیر این فاکتورها بر روی درآمد مهندسان خیلی ناچیز است.

دسته بندی درآمد مهندسان در سوئد

بر اساس محاسبات درآمدی انجام شده بر روی درآمد مهندسان در سوئد، میانگین درآمد ساعتی مهندسان در کشور سوئد برابر SEK244 (کرون) می باشد. روند درآمدی انواع مشاغل مهندسی در سوئد نیز نشانگر افزایش تصاعدی حقوق و دستمزد این دسته از مشاغل می باشد. به طوری که متوسط درآمدی قشر مهندسی در سوئد در سال 2017 با حدود SEK38,554 (کرون) در سال 2019 افزایشی در حدود تقریبا 3+% داشته است و این رقم به عددی معادل SEK41,101 (کرون) رسیده است. اگر همین روند افزایش درآمدی 3% ادامه یابد، درآمد متوسط مهندسان سوئدی در سال 2020 به حدود SEK42,252 (کرون) خواهد رسید و این خبر خوبی برای مهندسان واجد شرایط جهت کار در کشور سوئد می باشد.

شرایط زندگی مهندسان در سوئد

شاخص استاندارد زندگی در سوئد (176.39) جزء یکی از بالاترین شاخص ها در بین کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) محسوب می گردد. بنابراین، تعادل کار و زندگی مهندسان در سوئد نیز در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. اگر شاخص هزینه زندگی در سوئد 71.07 باشد، شاخص قدرت خرید در این کشور (102.74) می باشد که از این لحاظ شهروندان سوئدی جزو مرفه ترین شهروندان اروپایی محسوب می شوند. جالب است بدانید که به لحاظ استاندارد زندگی در قاره اروپا در اواسط ساتل 2019، سوئد دهمین کشور مرفه این قاره محسوب می شود.

شرایط مهاجرت مهندسان به سوئد

قوانین و مقررات مهاجرت کاری به سوئد اغلب به ملیت متقاضیان بستگی دارد. ویزای کار مخصوص متقاضیانی است که از کارفرمای سوئدی پیشنهاد کار رسمی داشته و مدت قرارداد کار آنها بیش از 3 ماه باشد. از امتیازات ویزای کاری سوئد این است که متقاضیان کار با اقامت بیش از 6 ماه می توانند اعضای خانواده خود را نیز به همراه آورند. شهروندان و افراد مقیم اتحادیه اروپایی (EU) برای کار در سوئد نیازی به اخذ ویزا ندارند و فقط با پاسپورت یا ID کارت می توانند در این کشور کاریابی کرده و خانواده خود را به همراه داشته باشند. اما متقاضیان ایرانی همانند دیگر شهروندان غیر اروپایی برای به همراه آوردن اعضای خانواده باید کارت اقامت سوئد را درخواست دهند. اما شرایط کاری پیشنهادی برای اخذ ویزای کار سوئد به صورت ذیل می باشد:

  • شغل مورد نظر می بایست حداقل به مدت 10 روز در اتحادیه اروپایی (EU) آگهی شود.
  • شرایط و مفاد استخدامی می بایست با توافق نامه های جمعی سوئد منطبق باشد.
  • حداقل درآمد ماهانه دریافتی ناخالص (قبل از کسر مالیاتی) متقاضیان باید حدود SEK13,000 (کرون) باشد.

در نهایت به اطلاع هموطنان عزیز می رساند که هزینه درخواست و تمدید ویزای کار سوئد، ویزای ورک هالیدی، مجوز ICT و کارت آبی اتحادیه اروپایی (EU) حدود SEK2,000 (کرون) می باشد. برای کسب اطلاعات تخصصی تر در خصوص مراحل فرآیند درخواست و نیز مدارک لازم ویزای کاری سوئد با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
02191003232
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
safiran_mohajerat
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#درآمد_مهندسان_در_سوئد
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

کار در فرانسه برای ایرانیان علاوه بر شرایط ایده آل، دارای مزایای مختلف باشد. فرانسه یک کشور پیشرفته و توسعه یافته از نظر اقتصادی است. افرادی که قصد اشتغال و زندگی در این کشور را دارند می توانند از بهترین مزایا بهره مند شوند. در فرانسه فرصت های شغلی زیاد و متنوعی برای هموطنان عزیزی که در یک زمینه مشخص دارای توانایی های خاص هستند وجود دارد. در نظر داشته باشید که داشتن مدرک تحصیلی معتبر نیز یکی دیگر از مهمترین موارد برای مهاجرت کاری به کشور فرانسه می باشد. هموطنان عزیز با در این مقاله در زمینه کار در فرانسه برای ایرانیان توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی خواهند شد.

اقتصاد و کار در فرانسه برای ایرانیان

فرانسه یکی از قدرت های مهم اقتصادی جهان است که در کنار کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن، آلمان، ایتالیا و انگلستان قرار دارد. وضعیت مالی آن نشانگر دوره طولانی رشد بی سابقه ای است که در بیشتر دوره پس از جنگ تا اواسط دهه 1970 ادامه داشته است. امتیاز آزادی اقتصادی فرانسه 66.0 است و اقتصاد این کشور رتبه 64 را در آزادترین شاخص در سال 2020 کسب کرده است. فرانسه در بین 45 کشور منطقه اروپا در رده 34 قرار دارد و امتیاز کلی آن زیر میانگین منطقه و بسیار بالاتر از میانگین جهانی است. دولت فرانسه همچنان به فشار بسته اصلاحات قانونگذاری خود با هدف پایین آوردن نرخ بیکاری، به ویژه در بین جوانان، ادامه می دهد و این موضوع موجب افزایش فرصت های کار در فرانسه برای ایرانیان و سایر مهاجران می شود.

فرانسه بزرگترین کشور اروپا است و موقعیت آن در مرکز قاره، آن را به یک مقصد مطلوب برای تجارت و اشتغال تبدیل کرده است و نیروی کار ماهر و پایگاه صنعتی قدرتمندی بر جذابیت آن می افزاید. به دلیل وجود شرکت های بین المللی بی شمار و دفتر مرکزی شرکت های چند ملیتی، پاریس یکی از بهترین شهرها و همچنین محبوب تری مقاصد برای شروع کسب و کار در دنیا به شمار می رود. بخش های صنعتی پیشرو در فرانسه شامل ارتباط از راه دور (از جمله ماهواره های ارتباطی)، هوافضا، کشتی سازی (کشتی های دریایی و تخصصی)، داروسازی، ساخت و ساز و مهندسی عمران، مواد شیمیایی، منسوجات و تولید خودرو می شود. طبق گزارش سال 2011 دفتر آماری آمریکا، تولید ناخالص داخلی سرانه فرانسه در برابری قدرت خرید مشابه انگلیس است.

درباره کار در فرانسه برای ایرانیان

به طور کلی، هموطنان عزیزی که قصد دارند در کشور فرانسه کار کنند می بایست با بازار فرانسه و شرایط کار و همچنین دریافت ویزای این کشور آشنا باشند. در سال 2020 میلادی، حداقل 10% مشاغل تمام وقت در فرانسه افزایش یافته اند و ایرانیان می توانند از فرصت های شفلی مختلفی در شهرهای مختلف این کشور بخصوص پایتخت، لیون، سنت تین و گرنوبل بهره مند شوند. همچنین هموطنان عزیز باید در نظر داشته باشند تنها در 3 ماه آخر سال گذشته بیش از 3.900.000 شغل در کشور فرانسه وجود داشته است و شایان ذکر است که اکثر فرصت های شغلی در فرانسه در زمینه های زیر می باشند:

  • عمده فروشی
  • مهندسی
  • معماری
  • صنعت رستوران و کترینگ
  • مشاغل خدماتی و دفتری
  • املاک و مستغلات
  • آموزش
  • کامپیوتر
  • خرده فروشی
  • ساخت و ساز

افرادی که قصد دارند وارد بازار کار در فرانسه شوند، حتما باید مدرک دانشگاهی معتبر، توانایی ها و مهارت های لازم و همچنین تسلط کامل بر روی زبان های انگلیسی و فرانسوی داشته باشند. داشتن مدرک تحصیلی معتبر در زمینه های کشاورزی، جنگداری، تجارت و بازرگانی، مهندسی، توریسم، علوم کامپیوتر، امور مالی، بیمه و بانکداری، حمل و نقل و سایر زمینه های کاری رایج در فرانسه به متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند کمک می کند تا از فرصت های شغلی مختلفی بهره مند شوند. 

شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان

هموطنان عزیزی که قصد کار در کشور فرانسه را دارند باید در نظر داشته باشند که اشتغال در این کشور برای متقاضیان مختلف شرایط متفاوتی دارد. به طور کلی، افرادی که شهروند کشورهای عضور منطقه اقتصادی اروپا، اتحادیه اروپا یا سوئیس هستند می توانند بدون کسب ویزای کار، وارد خاک فرانسه شوند و در این کشور کار کنند. اما برای ایرانیان، شرایط متفاوت است. هموطنان ایرانی برای مهاجرت کاری به فرانسه نیاز به کسب ویزای کاری این کشور دارند. کسب ویزای کار کشور فرانسه به دو صورت طولانی مدت و کوتاه مدت امکان پذیر می باشد و به یاد داشته باشید که کسب ویزای کوتاه مدت برای کار در کشور فرانسه به مدت حداکثر سه ماه است. برجسته ترین و شناخته شده ترین روش کسب ویزای کار فرانسه، داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای یک شرکت معتبر در این کشور می باشد.

برای کسب دعوتنامه یا پیشنهاد کاری از کارفرمای یک شرکت معتبر در کشور فرانسه، متقاضیان باید اقدام به کاریابی در این کشور کنند. در کشور فرانسه سایت ها و موسسات کاریابی معتبری وجود دارد و متقاضیان می توانند با ارائه CV مناسب و مدارک مورد نیاز، شغل مورد نظر خود در این کشور را پیدا کنند. هزینه کسب ویزای کاری فرانسه 100€ (یورو) می باشد و از طرف وزارت کار فرانسه اعطا می شود. مدت اعتبار ویزای متقاضیان به مدت زمان قرارداد کاری آنها بستگی دارد. لازم به ذکر است که افرادی که ویزای کاری بلند مدت فرانسه را کسب می کنند نیازی به کسب مجوز اقامت در این کشور نخواهند داشت زیرا این ویزا به عنوان مجوز اقامت نیز عمل می کند. برای تمدید ویزا و کسب اقامت فرانسه از طریق کار، متقاضیان و هموطنان عزیز باید ثاثت کنند که درآمد کافی و مسکن مناسب برای زندگی در فرانسه دارند.

مدارک لازم برای کسب ویزای کار در فرانسه برای ایرانیان

کار در فرانسه برای ایرانیان با کسب ویزای این کشور امکان پذیر است و برای کسب ویزای کار فرانسه هموطنان عزیز می بایست مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مدارک تحصیلی و زبان
  • دعوتنامه کاری
  • پاسپورت
  • بیمه درمانی
  • مدارک پزشکی
  • اثبات داشتن توان مالی کافی با ارائه مدارک مورد نیاز

تمام مدارک ذکر شده می بایست به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان، زندگی در این کشور و یا ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور فرانسه می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
02191003232
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
safiran_mohajerat
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#کار_در_فرانسه_برای_ایرانیان
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

درآمد رشته های پزشکی در سوئد در بخش های مختلف متفاوت است و افرادی که قصد ورود به بازار کار در کشور سوئد را دارند از مزایا و امکانات زیادی برخوردار می شوند. رشته پزشکی جزء رشته های تحصیلی و کاری پر متقاضی در دنیا محسوب شده و در گرایش های مختلفی ارائه می شود. یکی از کشورهای توسعه یافته در دنیا کشور سوئد است، سوئد یکی از کشورهای وسیع در قاره اروپا محسوب می شود. در حال حاضر در این کشور بیشتر از 36 هزار پزشک در گرایش های مختلف مشغول به کار هستند. در مقاله پیش رو متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا متقاضیان و هموطنان را از شرایط کار و درآمد رشته های پزشکی در سوئد مطلع سازند. اگر قصد ورود به بازار کار پزشکی کشور سوئد را دارید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

شرایط کار و درآمد رشته های پزشکی در سوئد

متقاضیان ایرانی که قصد مهاجرت کاری به کشور سوئد را دارند نیاز به دعوت نامه شغلی و ویزای کار سوئد دارند، در جهت دریافت دعوت نامه شغلی متقاضیان باید ابتدا به یافتن شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند و پس از یافتن شغل باید مدارکی مانند: آخرین مدرک تحصیلی، مدرک معتبر زبان، سوابق شغلی، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی، تکمیل فرم مربوطه و ارائه اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی را به کارفرما مربوطه ارسال نمایند و در انتظار بررسی درخواست خود باشند. اگر مدرک تحصیلی شما برای دانشگاه های خارج از کشورها عضوء اتحادیه اروپا باشد مجوز کار و مدرک تخصصی نیز دریافت کنید. مدرک تحصیلی و تخصص شما توسط هیئت ملی بهداشت و رفاه سوئد ارزیابی می شود.

اگر درخواست فرد برای شروع کار پذیرفته شد و دعوت نامه شغلی دریافت کرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار سوئد انجام دهد. به این منظور متقاضی باید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور سوئد اعلام نماید. بعد از مشخص شدن زمان مصاحبه حضوری در سفارتخانه این کشور، فرد باید مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود را تهیه کرده و به مسئول مربوطه ارائه کند.

  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • پاسپورت معتبر
  • دریافت فرم و تکمیل آن
  • ارائه رسید از پرداخت هزینه های اخذ ویزای کار سوئد
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • رزرو بلیط رفت به کشور سوئد
  • انجام آزمایشات و معاینات پزشکی تعیین شده
  • رزومه کامل و دقیق شغلی
  • مدرک معتبر زبان
  • آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده
  • اصل و فتوکپی مدارک شناسایی

در صورتی که قصد مهاجرت به همراه اعضاء خانواده خود را دارید باید مدارک شناسایی و پاسپورت اعضاء را ارائه کنید. همچنین لازم است سند ازدواج و رسید از پرداخت هزینه های درخواست برای هر یک از اعضاء ارائه شود.

 

خدمات بهداشتی در کشور سوئد

در کشور سوئد مسئولیت خدمات بهداشتی و درمانی بر عهده شورای شهرستان و شهرداری می باشد که به عنوان مدیران بهداشت و درمان در این کشور شناخته می شوند. مسئولیت مراقبت و پرستاری از شهروندان معلول و شهروندان پیر و سالخورده که نیاز به کمک پزشکی ندارند بر عهده شوراهای شهری است. سایر مسئولیت های خدمات بهداشتی بر عهده شورای شهری می باشد. در کشور سوئد یکی از ویژگی های رفاهی شهروندان رسیدگی به بهداشت و درمان آن ها است، خدمات بهداشت و درمان بزرگترین بخش دولتی در کشور سوئد می باشد و بخش بزرگی از مصرف عمومی را تشکیل میدهد.

در این کشور خدمات پزشکی با کیفیت بالا و دسترسی آسان در اختیار شهروندان قرار داده شده است. متقاضیانی که قصد اقامت و زندگی در کشور سوئد را دارند بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این کشور به مطالعه مقاله درباره سوئد بپردازند. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص درآمد رشته های پزشکی در سوئد کسب کردید، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط کار پزشکان در کشور سوئد یا سایر کشورهای مطرح در دنیا می توانید با تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

 

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
02191003232
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
safiran_mohajerat
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#درآمد_رشته_های_پزشکی_در_سوئد
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

 

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

شرایط اخذ ویزای کاری کانادا در سال 2020 تقریبا مشابه با شرایط سابق اما با کمی تغییرات همراه بوده است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. اتباع خارجی جهت کار در کانادا نیاز به اخذ ویزا و مجوز کاری خواهند داشت. برای دستیابی به ویزای کار و اخذ مجوز کاری در این کشور راه های متفاوتی وجود دارد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی این مسیرها پرداخته است و همچنین آماده ارائه خدمات مشاوره مهاجرتی به شما می باشد. البته بهترین اتفاق برای دستیابی مستقیم به این ویزا داشتن پیشنهاد کاری و یا اخذ امتیاز بالا در فرایند اسکیل ورکر کانادا می باشد. شما همچنین می توانید با دریافت ویزای تحصیلی کانادا مقدمات اخذ ویزای کار را در این کشور راحت تر فراهم کنید.

اخذ ویزای کاری کانادا در سال 2020

ما در اینجا به نوعی از ویزای کار اشاره داریم که در راستای اخذ امتیاز است و نیاز به پیشنهاد کاری از کارفرما دارد. پیش از آنکه بتوانید برای ویزای کاری کانادا در سال 2020 اقدام کنید، یک کارفرما در کشور کانادا باید برای استخدام شما اقدام کند. کارفرما باید پیش از هر چیز به اداره کار کانادا اعلام کند که به نیروی کار خارجی نیاز دارد. در این صورت اداره نیروی انسانی و مهارت های توسعه می تواند به اداره کار مجوز نیروی کار خارجی را بدهد. شما بلافاصله پس از مشاهده یک فرصت شغلی باید برای دریافت آن اقدام نمائید. شما باید به اداره مهاجرت ثابت کنید که توانایی برآورده کردن خواسته های آن ها را دارید. همچنین در ویزاهای کوتاه مدت کاری به صورت موقت در کانادا خواهید ماند. اثبات توانایی شما می تواند از طریق امتیازاتی که به دست می آورید، باشد.

اقدامات اخذ ویزای کاری کانادا در سال 2020

در مرحله اول باید یک کار در کانادا بیابید که ویژه نیروی کار خارجی باشد. یک کارفرما پیدا کنید و او را متقاعد کنید که پس از پایان قرارداد، کانادا را ترک می کنید. برای این کار باید مدارک کافی ارائه دهید. شما باید مدارک مالی کافی داشته باشید. اثبات توانایی برآورده کردن نیازهای مالی خانواده و هزینه بلیط بازگشت به خانه اجباری است. ارائه عدم سوء پیشینه قضایی الزامی است. گواهی عدم ابتلا به بیماری های خاص همچنین پرونده شما بررسی خواهد شد تا در کشور کانادا مشکل امنیتی ایجاد نکنید. توجه داشته باشید که همه مدارک شما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

شما حداقل 30 روز قبل از پایان مدت اعتبار ویزای کاری خود باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید. اما پیش از این کار، کارفرمای شما باید درخواست دیگری را به اداره کار کانادا تحویل دهد. اگر اعتبار ویزای شما از بین برود اما شما 30 روز قبل تر، درخواست تمدید را ارائه کرده باشید، می توانید به کار در کانادا به صورت قانونی ادامه دهید.

خارجی ها می توانند بهترین فرصت های شغلی را در کبک و ساسکاچوان پیدا کنند. البته در این مورد بایستی متناسب با شرایط و قوانین روز اقدام نمود. در صورتی که مدارک خود را شخصا به اداره کار کانادا تحویل دهید، در کبک نیازی به در دست داشت گواهی شغلی نخواهید داشت.

درآمد سالیانه در کانادا

درآمد ماهیانه مردم کانادا به طور متوسط، پس از پرداخت مالیات، 3000 تا 4000CAD (دلار کانادا) در ماه است. بنابراین آن ها سالیانه حداقل 36000CAD (دلار کانادا) درآمد خواهند داشت. اقتصاد قدرتمند، نرخ بالای اشتغال و وجود فرصت های شغلی، کانادا را به یک مقصد مهاجرتی تبدیل کرده است. دریافت ویزای کاری کانادا در سال 2020 بهترین راه مهاجرت به این کشور است، البته آسان نیست.

با این حال شما باید به صورت رسمی درخواست خود را به اداره کار کشور کانادا تسلیم کنید. مدارک شما باید از نظر حقوقی دارای اعتبار کافی و متناسب با قوانین ارائه شده باشد. به طور کلی با توجه به شرایط سخت اخذ ویزای کاری کانادا درحال حاضر بهترین راه ورود به کانادا تحصیلی می باشد که می توانید شرایط ویزای تحصیلی کانادا را نیز بررسی نمائید. در تهیه این مدارک و ترجمه و تائید آنها و همچنین طی نمودن این مسیر از یک وکیل کمک بگیرید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با تجربه کار در این زمینه، آمادگی همیاری شما را خواهند داشت.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای کاری کانادا

متقاضیانی که تمایل به اخذ ویزای کاری کانادا در سال 2020 دارند بایستی از این موارد مطلع باشند:

  • چه روش هایی برای مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری کانادا وجود دارد؟ به 3 روش می توان برای کار در کشور کانادا اقدام کرد. ممکن ترین راه برای کاریابی در کانادا اخذ ویزای تحصیلی این کشور و تبدیل آن به ویزای کاری است. دومین روش مربوط به زمانی است که فرد مستقیما پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور دریافت کند و سومین روش، اخذ ویزای کاری از طریق شرکت در سیستم امتیاز بندی اکسپرس انتری است.
  • در سیستم امتیار بندی اکسپرس انتری چه مواردی مورد بررسی قرار می گیرد؟ این سیستم دارای 2 مرحله است که مرحله اول نیازمند کسب حداقل 67 امتیاز از پارامترهایی همچون سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و سطح زبان متقاضی است و در دومین مرحله برای کسب 1200 امتیاز، شرایط عمومی از جمله میزان سازگاری فرد با این کشور و… نیمی از امتیازات و نیمی دیگر را امتیازدهی دولت فدرال کانادا تشکیل می دهد.
  • هزینه اخذ ویزای کاری کانادا چقدر است؟ هزینه این ویزا برای نفر اصلی حدودا 390CAD (دلار کانادا) و هزینه ویزای برای هر نفر همراه تقریبا 150CAD (دلار کانادا) می باشد.
  • اخذ ویزای کاری کانادا چقدر زمان می برد؟ اخذ این ویزا در صورت کامل بودن پرونده شخص در سال 2020 حدودا 150 روز پس از ثبت درخواست ارائه می گردد.
  • چه مشاغلی شانس بالاتری برای اخذ ویزای کاری کانادا را دارند؟ رشته های مرتبط با مهندسی، فناوری اطلاعات (IT)، خدمات بهداشت و درمان، حسابداری، مدیریت و منابع انسانی و…  لازم به ذکر است که مشاغل فوق از بالاترین میزان درآمد نیز در این کشور برخوردارند.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#ویزای_کاری_کانادا_در_سال_2020
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

تحصیل در سوئد

برای ادامه زندگی در یک کشور اروپایی، تحصیل در سوئد یکی از راه های مهاجرتی می باشد که هر ساله مورد توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی است. یکی از بزرگترین تصمیم گیری ها برای مهاجرت از طریق تحصیل، انتخاب کشور مناسب می باشد. با توجه به این موضوعات، فرد باید تمامی موارد در این خصوص را به بهترین وجه تحت بررسی قرار دهد. سوئد به دلیل سیستم آموزش مستقل، یکی از پیشتازان بین­ المللی در امر آموزش بحساب می ­آید. مهاجرت دانشجویان بین ­المللی در حال تحصیل به سوئد روند صعودی به خود گرفته است. مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارد تا اطلاعاتی در مورد کشور سوئد، نظام آموزشی این کشور، ویزای تحصیلی سوئد و سایر مسائل مهم در اختیار متقاضیان گرامی که قصد تحصیل در سوئد را دارند، ارائه دهد. در همین راستا سوالات زیادی نیز وجود دارد؛ مانند اینکه:

  • آیا تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان ممکن است؟
  • اتواع مقاطع تحصیلی و شرایط تحصیل در هر کدام مقطع چگونه است؟
  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئد چیست؟
  • آیا امکان اخذ ویزای همراه با ویزای دانشجویی برای ایرانیان وجود دارد؟

سیستم آموزشی کشور سوئد

آموزش برای کودکان بین سنین 7 تا 16 سالگی در کشور سوئد اجباری می­ باشد. از 2 سالگی امکان ثبت نام کودکان در دوره های پیش دبستانی وجود دارد. حضور در مدارس همگانی برای کودکان بین 6 الی 15 یا 7 الی 16 سال بصورت اجباری میباشد. در سوئد بیشتر مدارس، تحت نظر شهرداری ها می ­باشند. البته مدارس مستقل دولتی نیز در این کشور وجود دارند. مدارس شبانه روزی دارای شهریه نیز به تعداد بسیار کمی در سوئد وجود دارد که نام آنها مدارس خصوصی می­ باشد.

سیستم آموزشی این کشور، بر مبنای یک دوره آموزش ابتدایی اجباری 9 ساله یا Grundskola می ­باشد. پس از اتمام، دوره­ اختیاری Gymnasieskola وجود دارد که به مدت 3 سال زمان می برد و شامل آموزش عالی و حرفه ای است. دانشجویان می­ توانند از طریق دانشگاه­ های دولتی یا کالج پس از اتمام دوره متوسطه جهت دریافت مدرک آکادمیک اقدام کنند. در سوئد، یکسال سال تحصیلی بصورت دو ترم پاییزه (اواخر ماه آگوست تا اواسط ماه ژانویه) و بهاری (اواسط ژانویه تا اوایل ژوئن) برگزار می­شود.

نظام آموزشی متفاوت کشور سوئد

نظام آموزشی کشور سوئد به گونه ای است که معمولاً یک درس در زمان معین (معمولاً چند هفته) آموزش داده شده سپس امتحان گرفته می ­شود و بعد از آن شروع به آموزش درس بعدی می­ کنند. این روش آموزش متفاوت نسبت به بقیه کشورها می باشد. در سایر کشورها در طول یک ترم چند درس آموزش داده می ­شوند؛ بطور مثال دانشجو باید در یک ترم 20 هفته ای، 5 درس را به روش 4 هفته ای آموزش ببیند و امکان این وجود دارد که در بعضی برنامه های خاص دانشجو مجبور به آموزش چند درس بطور همزمان شود.

مزایای تحصیل در کشور سوئد

تحصیل در کشور پیشرفته و پیشتاز سوئد، مزایای فراوانی دارد که برخی از این مزایا عبارتند از:

  • هزینه شهریه و مخارج زندگی نسبتا مقرون به صرفه
  • وجود بورسیه ها و کمک هزینه های بسیار در دانشگاه­ های این کشور
  • انجام کار دانشجویی همزمان با تحصیل
  • کار کردن در سوئد پس از فارغ التحصیلی
  • فراگیری مهارت های لازم جهت مشغول به کار شدن در شغل­ های جهانی
  • برگزاری دوره های آموزشی با کیفیت در برترین دانشگاه های جهان برای دانشجویان
  • خلاقیت و یادگیری کم نظیر
  • زیبایی های طبیعی و تاکید بر پایداری
  • تنوع فرهنگی
  • وجود زبان آموزشی انگلیسی
  • استاندارد و کیفیت بالای زندگی در سوئد

بدلیل سرمایه گذاری دولت سوئد در زمینه آموزش عالی این کشور، فرصتهای ارزنده ای پیش روی فارغ التحصیلان خواهد بود.

تحصیلات عالی در سوئد 

دانشگاه universitet و کالج دانشگاهی högskola دو دسته تشکیل دهنده مؤسسات آموزش عالی کشور سوئد می ­باشند. تفاوت این دو مؤسسه در ارائه مدرک PhD می باشد. دانشگاه­ ها مجاز به ارائه مدرک می ­باشند ولی اکثر کالج های دانشگاهی این امکان را ندارند. امکان ارائه این مدرک توسط بعضی از کالج های دانشگاهی وجود دارد. در دانشگاه­ ها و کالج های دانشگاهی تفاوتی در اعطای مدارک لیسانس و فوق لیسانس وجود ندارد. تعداد زیادی از کالج های دانشگاهی را دانشگاه خطاب می­ کنند.

مزایای تحصیل در سوئد در سال 2020

مهاجرت تحصیلی به سوئد در سال 2020، دو مزیت عمدا دارد که بیش از سایر مزایا، توجهات را به خود معطوف داشته است:

  1. امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور با سطح زبان پایین
  2. امکان اخذ ویزای همراه همزمان با ویزای نفر اصلی

البته عوامل دیگری نیز می تواند در این انتخاب سهیم باشد اما این دو عامل، انگیزه اصلی بسیاری از ایرانیان در سال های اخیر برای مهاجرت تحصیلی به سوئد بوده است. البته می توان گفت در سال اخیر شرایط کمی متفاوت از سال های گذشته است. بهتر است هر دانشجویی قبل از هر اقدامی، با یک شخصی که در این زمینه علم و تخصص دارد مشورت نماید. زیرا هر شخصی دارای ابزار مهاجرتی خاصی است و عوامل دیگری نیز در موفقیت شخص تاثیر گذار است.

دلیل اصلی سختگیری برای ویزای تحصیلی سوئد این است که افراد زیادی در سال های اخیر پس از ورود با ویزای تحصیلی به سوئد جهت اخذ اقامت غیر قانونی درخواست داده اند. در حال حاضر اخذ این ویزا نیاز به ظرافت خاصی دارد که نقش یک وکیل کار کشته برای موفقیت بسیار حیاتی است. البته لازم به ذکر است همچنان در سال 2020 سوئد از معدود کشورهایی است که بعضا ویزای همراه صادر می کند.

سطوح مختلف آموزشی در سوئد

تحصیل در سوئد، سطوح مختلفی را شامل می شود:

  • سطح پایه
  • سطح پیشرفته
  • سطخ دکترا

سطح پایه – پس از پایان دوره دبیرستان، فرد واجد پذیرش در این سطح می­ شود. دیپلم دانشگاهی که مدت 2 سال زمان می برد و شامل 120 واحد می­ باشد و لیسانس که 3 سال زمان می ­برد و شامل 180 واحد می­ باشد. این ها مدارکی هستند که در این سطح به دانشجو پس از اتمام دوره مورد نظر ارائه می­ شود.

سطح پیشرفته – دانشجو پس از اتمام سطح پایه و اخذ مدرک لیسانس، واجد پذیرش در این سطح می­ شود. مدرک کارشناسی­ ارشد به مدت یکسال و 60 واحد (همراه با پایان نامه)، مدرک کارشناسی ارشد به مدت دو سال و 120 واحد (همراه با پایان نامه)، از مدارکی هستند که در این سطح به دانشجو پس از اتمام دوره مورد نظر اعطا می­ شود.

سطح دکترا – در صورت اخذ یکی از مدارک سطح پیشرفته، یا 4 سال تحصیلات بطور تمام وقت با حداقل 1 سال تحصیلات در سطح پیشرفته، یا داشتن مدرک برابر آن از سایر کشورها، دانشجو واجد پذیرش در این سطح می ­شود. لیسانسیه که به مدت 2 سال زمان می ­برد و دارای 120 واحد می­ باشد، دکترا که 4 سال زمان می­ برد و 240 واحد دارد، مدارکی هستند که در این سطح پس از پایان دوره مورد نظر به دانشجو اعطا می­ شوند.

تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

فرد برای ورود مستقیم به برنامه کارشناسی ارشد در سوئد نیاز به آیلتس آکادمیک سطح 6.5 خواهد داشت. اما دقیقا نقش انتخاب سوئد از همینجا پر رنگ می شود. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در این مقطع اقدام می کنند می توانند با آیلتس آکادمیک 5.5 از دانشگاه های این کشور به صورت مشروط پذیرش دریافت نمایند. دانشجویان می توانند در دوره های 6 یا 9 ماهه زبان در این کشور قبل از ورود به برنامه تحصیلی شرکت کرده و پس از رساندن سطح زبان به آیلتس 6.5 وارد برنامه اصلی شوند.

البته نحوه پذیرش در هر کالج یا دانشگاه برای دوره های زبان انگلیسی قبل از برنامه اصلی شاید مخصوص به خود باشد اما آیلتسی که فرد ارائه می دهد به طور میانگین نباید کمتر از 5.5 بوده و متقاضی در همه مهارت ها نمره بالای 5 باید دارا باشد. دانشجویان در دوره های کوتاه به همراه ارتقای مهارت های میان فردی، امتحانات مکرر مهارت های تحقیقاتی و تفکر انتقادی همچنین ارتباطات آزاد بین اساتید و دانشجویان صورت می گیرد را آموزش می بینند، تعداد کالج ها و دانشگاه­ های این کشور به 53 می­ رسد.

امکان تحصیل در سوئد به صورت رایگان

طبق فرآیند بولونیا که میان نظام های آموزشی کشورهای اتحادیه اروپا برقرار گردیده تحصیل اتباع اتحادیه اروپا در سایر کشورهای اروپایی و در دانشگاه های دولتی بدون پرداخت شهریه صورت می گیرد. البته برخی کشورها نظیر آلمان، اتریش و نروژ همچنان شرایط تحصیل رایگان را حتی برای خارج از اتحادیه اروپا دارا هستند. کشور سوئد نیز تا سال 2011 از همچین قانونی تبعیت می کرد که تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاهی این کشور برای اتباع ایرانی نیز رایگان بود. اما در حال حاضر تنها در مقطع دکترا امکان تحصیل رایگان در سوئد برای دانشجویان خارجی وجود دارد. در فهرست زیر رتبه بندی برخی از بهترین دانشگاه های سوئدی در سال 2020 بیان شده است:

  • دانشگاه لوند سوئد: 92
  • دانشگاه آپسالا: 116
  • دانشگاه فنی چالمرز: 140
  • دانشگاه استکهلم: 191
  • دانشگاه گوتنبرگ: 256
  • دانشگاه لینکوپینک: 324
  • دانشگاه یوما: 340

هزینه زندگی در سوئد

میزان هزینه زندگی در سوئد برای یک زندگی دانشجویی در سال 2020 برای هر نفر ماهانه بین 860€ الی 970€ (یورو) می­ باشد. این مقدار نسبت به کشورهای اروپایی دیگر کمی بیشتر است. هزینه تقریبی زندگی در شهرهای دانشجویی سوئد شامل گوتنبرگ و استکهلم 1200€ (یورو)، لینشوپینگ و لوند 1000€ (یورو) و اوپسالا 950€ الی 1000€ (یورو) در ماه می­ باشد. حدود 40% از هزینه های دانشجویان را هزینه محل اقامت آنها تشکیل می­ دهد. اگر فرد بتواند با یک دانشجو هم خانه شود می تواند میزان هزینه های خود را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. بطور مثال، دانشجویانی که تنها زندگی می ­کنند، دانشجویانی که با والدین یا فرزندشان زندگی می­ کنند و دانشجویانی که در تالارهای اقامتی مشغول به زندگی هستند به ترتیب 508€، 604€ و 479€ (یورو)‌ جهت اقامت در ماه باید پرداخت نمایند.

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد

این که فرد متقاضی تحصیل در چه رشته و چه دانشگاهی باشد در مدارکی که لازم است ارائه کند موثر است. منتهی یک سری کلیات در تمامی رشته ها و دانشگاه ها در سال 2020 اعمال می شود که به شرح ذیل اند:

  • رزومه تحصیلی و غیر تحصیلی که می تواند شامل تمامی دستاوردهای فرد باشد به عنوان مثال کسب مدال ورزشی و غیره
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه فرد به آن ها اشاره کرده از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • انگیزه نامه که حتما باید توسط خود دانشجو و صادقانه نگارش شده باشد
  • توصیه نامه اساتید پیشین فرد که وی را به خوبی می شناسند

کار در سوئد برای دانشجویان و فارغ ­التحصیلان

در سال 2020 در کشور سوئد دانشجویان می توانند در هنگام تحصیل، به کار کردن نیز بپردازند به این صورت که خود دانشجو اجازه کار نیمه وقت دارد اما همراه وی می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار باشد. دانشجویان می­ توانند از سرویس مشاغل دانشگاه­ها که اکثراً دارای این لیست می­ باشند جهت یافتن کار نیمه وقت استفاده کنند. دانشجویان بعداز اتمام تحصیل نیز مجوز اقامت خود را 6 ماه جهت مشغول به کار شدن یا تأسیس شرکت می توانند تمدید نمایند. در صورت دریافت پیشنهاد شغلی، قادر به اخذ مجوز کار می­­ باشند.

متوسط درآمد کار پاره وقت و تمام وقت در سوئد

دانشجویان در سوئد می توانند هفته ای تا 20 ساعت به صورت پاره وقت مشغول به کار باشند. انواع مشاغلی که دانشجویان می توانند انتخاب کنند در یکی از 2 گروه ذیل قرار می گیرد:

  • کار در محیط دانشگاه؛ مثال عکاسی برای دانشگاه یا کمک به اساتید در فعالیت های پژوهشی
  • کار خارج از محیط دانشگاه؛ مثلا کارآموزی مرتبط با رشته تحصیلی یا پیشخدمتی در هتل، رستوران و غیره

مشاغل دسته دوم در سوئد معمولا درآمد بیشتری دارند اما به طور کلی در سال 2020 متوسط درآمد ماهیانه ناشی از کار پاره وقت دانشجویی بین 150€ تا 350€ (یورو) می باشد. بر اساس آمار سایت numbeo نیز مردم سوئد یکی از بیشترین میزان درآمد را در ازای کار تمام وقت خود دریافت می کنند که به طور متوسط ماهیانه 2674.25$ (دلار آمریکا) می باشد. در پایان کسانی که قصد تحصیل در سوئد را دارند، جهت گرفتن تصمیم صحیح می توانند با مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و سوالات خود را در خصوص مهاجرت به سوئد و اخذ اقامت تحصیلی سوئد مطرح فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در سوئد

متقاضیان تحصیل در سوئد 2020 معمولا با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • چرا تحصیل در سوئد با استقبال زیادی مواجه شده است؟ امکان تحصیل به زبان انگلیسی و برخوداری از مجوز کاری تمام وقت به منظور پوشش هزینه های زندگی.
  • مزایای تحصیل در سوئد چیست؟ هزینه های مقرون به صرفه، خدمات درمانی رایگان و استاندارد بالای زندگی باعث جذب دانشجوی خارجی به سوئد شده است.
  • آیا تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ بسته به رشته تحصیلی افراد و نوع پذیرش متغیر است ولی امکان اخذ پذیرش با حداقل نمره زبان امکان پذیر است.
  • آیا امکان تحصیل رایگان در سوئد وجود دارد؟ از سال 2010 امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی وجود ندارد و این امر صرفا با اخذ بورسیه و کمک هزینه ممکن می شود.
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در سوئد چیست؟ افراد خارجی پس از تحصیل امکان جستجوی کار به منظور ورود به بازار کار و برخورداری از اقامت پس از تحصیل به مدت 6 ماه را دارند.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#تحصیل_در_سوئد
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

 

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

بررسی و مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد از سایر مباحثی می باشد که افراد بیمار در خصوص معالجه در این کشورها باید مدنظر قرار دهند. ویزای پزشکی دارای شرایط ویژه ای است که افراد می توانند از این طریق اقدام کنند. در ادامه مقاله در این خصوص به ارائه مطالب بیشتری می پردازیم که از سوی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و طبق آخرین اطلاعات 2019 تدوین شده است.

اقدام به اخذ ویزا از طرق پست الکترونیک یا تلفن به‌ هیچ‌عنوان ازسوی سفارت آلمان مورد قبول نمی‌باشد و سفارت پاسخگو نیست. همچنین درخصوص سوالاتی که پاسخ آنها درسایت سفارت بوده یا مربوط به سفارت آلمان در ایران نیست، پاسخگو نمی باشد. در مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد موضوع این مقاله است که لازم است اطلاعاتی در خصوص این کشورها داشته باشیم.

ویزای درمان انگلیس

کسانی که برای انجام امور درمانی پزشکی قصد سفر به انگلستان را دارند، می‌بایست ویزای این کشور را اخذ کنند. شرایط اخذ این نوع ویزا به شرح ذیل می باشد:

  • افراد متقاضی دارای شرایط و ضوابط و مقررات درخصوص مهاجرت باشند.
  • عاری از هرگونه بیماری های واگیردار و مسری که جامعه را به خطر می اندازد، باشند.
  • زمان اختصاص یافته به انجام طول درمان، بلندمدت و طولانی نباشد.
  • از قبل هماهنگی های لازم با پزشک معالج انجام گرفته باشد.
  • دارای تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های درمان بدون کمک از دولت باشند.
  • فرد بیمار می بایست پس از پایان یافتن دوره درمان پزشکی به کشورش بازگردد.

مدارک لازم جهت ویزای پزشکی انگلستان

درمبحث مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد، مدارک لازم جهت اخذ ویزا در انگلیس عبارتند از:

  • پزشک معالج
  • مدارک و اسناد بانکی که نشان از تمکن مالی و توانایی فرد دارد.
  • اخذ و ارائه نامه کارفرمای متقاضی جهت صدور مرخصی
  • اوراق مالی شرکت برای کارفرمایان
  • ارائه اسناد و مدارک مسکن، زمین و مستغلات
  • ووچر رزرو هتل
  • پرینت و گردش حساب بانکی در 6 ماه گذشته

چنانچه تشخیص پزشک معالج بر این باشدکه مدت بیشتری برای مراقبت و درمان نیاز است، می‌توان ویزای پزشکی را تمدید نمود. دراین حالت نام ‌پزشک معالج، قبوض پرداختی، زمان و تاریخ شروع درمان ومدارک مالی فرد بیمار می‌بایست به وزارت‌ کشور تسلیم گردد.

رزرو نوبت و مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد

بیماران جهت تعیین وقت ویزا می ‌توانند به صورت اینترنتی در وب ‌سایت سفارت اقدام نمایند. همچنین با توجه به مدت زمان، درخواست وقت مصاحبه نمایند. در ایام نوروز و فصل تابستان تعداد متقاضیان افزایش می یابد. از سویی دیگر از این ایام تعداد پرسنل در بخش ویزا محدود می باشد. از این رو ممکن است تعیین وقت در این هنگام به مدت چند هفته طول بکشد.

جهت بررسی ویزاهای شنگن مدت 14 روز به طول می انجامد. پس این مدت زمان نیز بر مدت قبلی افزوده می گردد. ضروری است با در نظر گرفتن این مدت زمان ها، بررسی های لازم جهت زمان بندی توسط متقاضی انجام شود. کسانی که سن آن ها بیشتر از 16 سال است، می بایست به صورت جداگانه دارای گذرنامه باشند. صرفا افراد مقیم ایران می توانند درخواست خود را ارائه نمایند. باجه اطلاعات، جایی است که در مواقع ضروری می توان جهت تعیین وقت فوری و اورژانسی به آنجا مراجعه نمود.

مراکز پزشکی آلمان جهت اعزام بیمار

برای مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد می بایست راجع به بیمارستان های آلمان اطلاعاتی کسب کرد. کشور آلمان تعداد 1996 بیمارستان از جمله دولتی و خصوصی را در خود جای داده است. تعداد تخت‌ های موجود در این بیمارستان ها نیز 500.671 تخت است. در مجموع بیش از 1.3 میلیون نفر از جمله کادر پزشکی، اداری و خدماتی در این بیمارستان ها مشغول ارائه خدمات هستند.

برطبق آمارهای به دست آمده در سال 2013میلادی، 77% ظرفیت بیمارستان ها مختص بیماران خارجی و داخلی بوده است. بیماران خارجی اعزامی از کشورهای خاورمیانه و اروپایی، آمریکای شمالی و اسکناندیناوی بوده است. در سال 2013 بودجه سازمان بهداشت و درمان این کشور بیش از 315 میلیارد € (یورو) تخمین زده شده بود. پیش بینی ها نشان می دهد این مبلغ در سال 2020 به بیش از 400 میلیارد € (یورو) برسد. این بیمارستان ها سابقه طولانی در درمان بیماران خارجی داشته اند و همواره دارند. بخش عمده ای از تعداد بیماران از کشورهای آمریکا، دانمارک، فرانسه، روسیه، انگلیس و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس می‌باشد.

تخصصی‌ترین، مجهزترین و پیشرفته‌ترین بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی در شهرهای هامبورگ و هانوفر (پروفسور سمیعی) آلمان وجود دارند. در این شهرها بالغ بر 48 بیمارستان و تعداد 32 کلینیک فعال بوده و در حال خدمات رسانی به بیماران هستند. در مجموع تعداد 111/16 تخت در این بیمارستان ها وجود دارد.

مدارک جهت پذیرش بیمار در آلمان

به منظور پذیرش از کشور آلمان، افراد بیمار باید مدارکی را آماده کنند:

  • ارائه و تکمیل فرم مخصوص اطلاعات هویتی بیمار که باید به زبان فارسی باشد.
  • رزومه پزشکی بیمارشامل نوع بیماری، اعمال جراحی انجام شده، داروهای مصرفی، مدت مصرف دارو می بایست تکمیل و ارائه گردد. (فرم به زبان انگلیسی یا آلمانی تکمیل گردد)
  • ارائه آزمایشات مرتبط با وضعیت فعلی بیمار که تاریخ آنها جدید باشد. مانند سی تی اسکن، رادیوگرافی و…

در مواقعی ممکن است بیماری شخص بیمار پس از ارسال مدارک پزشکی او تشدید گردیده و نیاز به مداوای بیشتری داشته باشد. اما این هزینه‌ ها در هزینه های اولیه او لحاظ نشده باشد. در این صورت خانواده بیمار ملزم به پرداخت هزینه های مضاف بر هزینه های اولیه در طی مراحل مداوا هستند. این کار می بایست به صورت فوری توسط خانواده بیمار انجام گیرد تا مراحل درمان دچار مشکل نگردد.

روند معالجه بیمار در آلمان

در واقع روند معالجه یک فرد بیمار در کشور آلمان شامل مراحل ذیل می باشد که می بایست انجام گردد:

  • تشخیص نوع بیماری
  • شیوه و طریقه درمان
  • هزینه هایی که می بایست برای درمان بیمار پرداخت گردد.
  • مدت زمانی که برای درمان نیاز می باشد.

روند درمان پزشکی در سوئد

در مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان،‌ انگلیس و سوئد می بایست به مدارک لازمه توجه نمود. یکی دیگر از کشورهایی که فرد بیمار در بیمارستان های این کشور پذیرش می شوند، کشور سوئد است. ممکن است سفر به کشور سوئد بر مبنای درمان های پزشکی انجام گیرد. در اینصورت متقاضی می‌بایست فرمی به نام برگ ضمیمه سی را تکمیل نموده و همراه با ویزا به سفارت تسلیم نماید.

علاوه بر آن یک نامه یا یک گواهی صادر شده از سوی بیمارستان نیز می بایست تحویل سفارت گردد. این گواهی تایید می‌کند که شخص بیمار چه زمانی در سوئد تحت درمان قرار می‌گیرد و زمان درمان چقدر است. لازم به ذکر فرد بیمار ملزم به ارائه گواهی از سوی کشور ایران است تا ثابت نماید بیماری او در کشور ایران قابل درمان نیست.

تمکن مالی در این زمینه از الزامات است. بیمار باید ثابت نماید که از عهده مخارج درمان و مراقبت های پس از آن در سوئد بر می آید. هر اطلاعاتی که درخصوص مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد نیاز دارید، از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخواهید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به هر گونه سوال در زمینه های اخذ ویزای آلمان، مهاجرت به سوئد و ویزای انگلیس هستند. بنابراین منتظر تماس های تلفنی رایگان یا مراجعه حضوری شما عزیزان هستیم.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#مقایسه_چگونگی_اخذ_ویزای_پزشکی_آلمان_انگلیس_سوئد
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

اخذ تابعیت سوئد

اخذ تابعیت سوئد از راه های گوناگونی امکان پذیر است و متقاضیان بین المللی باید با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنند. متقاضیان باید با رعایت قوانین و مقررات وضع شده سعی در اخذ تابعیت سوئد داشته باشند. کشور سوئد با پشتکار و اقتصادی دانش بنیان موفق به جذب مهاجران خارجی بسیاری شده است به طوری که هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا از طرق مختلفی به این کشور مهاجرت می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار سعی دارند به بررسی شرایط اخذ تابعیت سوئد بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند. اگر شما هم قصد مهاجرت و اقامت در کشور سوئد را دارید، برای دریافت پاسخ سوالات خود تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

شرایط اخذ اقامت سوئد از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی یکی از روش های رایج و پر مخاطب برای مهاجرت به این کشور است و با توجه به اعتبار دانشگاه های این کشور و مزایای تحصیل هر ساله افراد زیادی تلاش می کنند پذیرش دانشگاه های این کشور را به دست آورند. متقاضیان خارجی و بین المللی برای ادامه تحصیل در کشور سوئد به گواهی پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور و ویزای تحصیلی سوئد نیاز دارند. اما نکته قابل توجه این است که متقاضیان از طریق مهاجرت تحصیلی نمی توانند تابعیت سوئد را به دست آورند. اگر قصد اقامت پس از فارغ التحصیلی در این کشور را دارید باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار یا سرمایه گذاری تبدیل کنید و با رعایت قوانین و مقررات اقامت دائم این کشور و پس از آن تابعیت و پاسپورت سوئد را به دست آورید.

اخذ تابعیت سوئد از طریق کار

مهاجرت کاری یکی از روش های ممکن برای مهاجرت به کشور سوئد می باشد که در نهایت منجر به اخذ تابعیت این کشور می شود. فرد خارجی که قصد ورود به بازار کار این کشور را دارد باید موفق شود از کارفرمایی در سوئد دعوت نامه شغلی دریافت کند. برای یافتن کاری مرتبط با رشته تحصیلی و یا تخصص و مهارت خود در کشور سوئد می توانید از طریق موسسات کاریابی، وب سایت های کاریابی و آگهی های شغلی منتشر شده اقدام کنید. برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور سوئد عبارتند از:

  • متخصص IT
  • مدیر مالی
  • حسابدار
  • کارشناس آمار و ریاضی
  • مهندس نرم افزار
  • مدیریت بازاریابی
  • مشاغل مرتبط به صنعت گردشگری
  • پزشک

با اخذ دعوت نامه شغلی از کارفرمایی معتبر در کشور سوئد فرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار سوئد انجام دهد. پس از گذشت 5 سال از شروع کار در کشور سوئد، پرداخت مالیات و رعایت قوانین وضع شده در این کشور فرد می تواند اقامت دائم سوئد را کسب کند و با گذشت مدت زمان مشخص متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ تابعیت و پاسپورت سوئد انجام دهد.

اخذ تابعیت سوئد از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در سوئد یکی دیگر از راه های مطمئن برای مهاجرت به کشور سوئد محسوب می شود که در نهایت منجر به اخذ تابعیت این کشور برای فرد و اعضاء خانواده وی می شود. سرمایه گذاری در این کشور از طریق راه های مختلفی مثل: خرید ملک، ثبت شرکت و کارآفرینی، خرید سهام و پس از انداز در بانک های سوئد امکان پذیر است. پس از گذشت 5 سال از سرمایه گذاری موفق در کشور سوئد فرد می تواند اقامت دائم این کشور را کسب کند، پس از گذشت 5 سال از کسب اقامت دائم این کشور فرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ تابعیت سوئد انجام دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روند سرمایه گذاری در این کشور به مقاله سرمایه گذاری در سوئد رجوع کنید.

اخذ اقامت سوئد از طریق تولد فرزند

در کشورهای مختلف دنیا تابعیت بر اساس سیستم خون، سیستم خاک و در برخی از کشورها بر اساس هر دو سیستم به طفل متولد شده اعطاء می شود. کشور سوئد از سیستم خون پیروی می کند، یعنی در زمان تولد فرزند در این کشور باید حداقل یکی از والدین دارای تابعیت کشور سوئد باشد تا فرزند جزء تبعه این کشور محسوب شود. در سال 2001 میلادی قوانین تابعیت در این کشور اصلاح شد، طبق قوانین وضع شده تابعیت دوگانه در کشور سوئد مجاز است و فرد می تواند با حفظ تابعیت پیشین خود تابعیت این کشور را نیز به دست آورد. کشور کانادا یکی از کشورهای است که پیرو سیستم خاک برای اعطاء تابعیت می باشد، برای اطلاع از شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در این کشور می توانید به مطالعه مقاله اخذ تابعیت از طریق تولد در کانادا بپردازید.

اخذ تابعیت سوئد از طریق ازدواج

طبق قوانین وضع شده در کشور سوئد اگر متقاضی خارجی با فردی با تابعیت کشور سوئد ازدواج قانونی و رسمی داشته باشد می تواند تابعیت این کشور را کسب کند. برای اعطاء تابعیت سوئد از طریق ازدواج قوانین و مقرراتی وجود دارد، زوجین باید با ارائه مدارک و شواهدی اثبات کنند که ازدواجشان واقعی بوده و صرفا در جهت اخذ تابعیت این کشور نمی باشد. پس از گذشت 4 سال از ازدواج رسمی فرد می تواند اقامت دائم کشور سوئد را به دست آورد و پس از گذشت مدت زمان مشخصی متقاضی می تواند تابعیت و پاسپورت سوئد را از طریق همسر دریافت کند. با مطالعه این مقاله اطلاعات مختصری در خصوص اخذ تابعیت سوئد کسب کردید، هموطنان گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره های در نظر گرفته شده همه روزه با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#اخذ_تابعیت_سوئد
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

ویزای کار سوئد

اخذ ویزای کار سوئد بدین صورت است که اشخاص خارجی می بایست از این کشور کارفرما داشته باشند و در صورت می توانند از شرایط کار در اروپا برخوردار باشند. نیروی مورد نظر خود را پس از 6 ماه انتشار آگهی استخدام خود در کشور سوئد و دیگر کشورهای اروپایی نیافته باشد. یافتن کارفرما و عقد قراردادکاری برای متقاضیان خارج از اروپا نسبتاً دشوار است. اما بهترین راه حل برای اخذ ویزای کار سوئد مهاجرت تحصیلی به این کشور است. متقاضیان می ­توانند ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نموده و پس از پایان تحصیلات خود با یافتن شغل مورد نظر اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری سوئد تبدیل نمایند. از آنجائیکه انجام کار در سوئد و دیگر کشورهای اروپایی یکی از راه های اخذ اقامت و تابعیت است، افراد براحتی می­ توانند اقامت دائم سوئد را دریافت نمایند.

سوئد در شمال قاره اروپا واقع می­باشد و از آب و هوای نسبتاً است. البته برخی از مناطق این کشور از آب و هوایی معتدل برخوردار می ­باشد. مردم این کشور از امکانات بسیار مناسبی برخوردارند و جزء مردم مرفه در دنیا شناخته شده اند. از همین رو برخی از افراد بدنبال اخذ ویزای سوئد و مهاجرت به این کشور هستند. امکان اخذ بلوکارت اروپا برای کشور سوئد که مختص افراد با مهارت می­ باشد نیز وجود دارد. اما این پروسه زمانبر بوده و افراد کمی از این طریق ویزای کار سوئد را دریافت می ­نمایند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به تجربیاتی که در این زمینه دارند، پیشنهادات مفیدی را به متقاضیان عزیز ارائه می­نمایند.

شرایط اخذ ویزای کار سوئد

سوئد کشوری در شمال اروپا و در مجاروت کشورهای نروژ و فنلاند قرار دارد. این کشور دارای 10 میلیون جمعیت است و امکانات آموزشی، بهداشتی، درمانی و توسعه­ی انسانی در سطوح بالا می ­باشد. در حال حاضر دولت سوئد ویزای کار را برای افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی و از سابقه­ کاری مرتبط با رشته خود برخوردارند صادر می­ نماید. علاوه بر این پیشنهاد کاری و برخورداری از مهارت زبان انگلیسی و یا سوئدی از دیگر ملزومات اخذ این ویزا است. متقاضیان انجام کار در سوئد می­ بایست از طریق سایت های کاریابی و بصورت اینترنتی به جست جوی شغل در این کشور بپردازند. زیرا این کشور دارای ویزای جستجوی کار همانند کشورهای آلمان و اتریش نمی­ باشد. پس از آن در صورتیکه موفق به عقد قراردادکاری با کارفرمایان در این کشور گردیدند، امکان مراجعه به سفارت کشور جهت اخذ ویزای کار سوئد را خواهند داشت.

مدارک لازم جهت اخذ ویزاای کاری این کشور عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • تکمیل فرم های مربوط به ویزای کار سوئد
  • ارائه پیشنهاد و قرارداد کاری
  • مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 6
  • ارئه ترجمه مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ارائه سوابق شغلی متقاضی
  • ارائه مدارک فنی و حرفه ای (در صورت برخورداری)
  • عکس و مدارک هویتی متقاضی

ویزای کار سوئد و مشاغل مورد نیاز

دولت سوئد هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را منتشر م ی­نماید و افراد با مراجعه به سایت سفارت این کشور می­توانند از مشاغل مورد نیاز این کشور آگاهی یابند و در صورتی که از مهارت های لازم برخوردار باشند، امکان اخذ ویزای کاری سوئد را خواهند داشت. برخی از این مشاغل نیازمند ارائه مدارک تحصیلی دانشگاهی می ­باشند و برخی دیگر تنها با ارائه سوابق و تجربه­ی کاری شرایط انجام کار در این کشور را برای متقاضیان فراهم نموده است.

لیست زیر مهم ترین مشاغل مورد نیاز در این کشور است که هر ساله اطلاع رسانی می­گردد:

  • مهندس و طراح سایت
  • تحلیل گر مسائل اقتصادی
  • مهندس داده ها
  • مهندس فناوری اطلاعات
  • مدیریت بازاریابی
  • تحلیل گر تجارت
  • مدیریت فروش
  • مهندس معمار
  • مهندس صنعتی (اتومبیل)

    کاریابی در سوئد

    یکی از بهترین روش های کاریابی در سوئد مراجعه به سایت های معتبر کاریابی در سوئد و یا سایت های کاریابی بین المللی می­باشد. این سایت ها فرصت های شغلی کشورهای مختلف را هر روزه بروزرسانی نموده و افراد از این طریق می­توانند از فرصت های شغلی مختلف در سوئد و دیگر کشورها آگاهی یابند. معروفترین سایت های کاریابی کشور سوئد عبارتند از:

  • se
  • se
  • se
  • se/job
  • se
  • se
  • اخذ ویزای تحصیلی سوئد

    همانگونه که در مقدمه بیان نمودیم یکی از بهترین راه های اخذ ویزای کار سوئد، اقدام از طریق دریافت ویزای تحصیلی سوئد است. زیرا اخذ ویزای تحصیلی این کشور براحتی امکان پذیر است. دانشجویان با ارائه مدارک تحصیلی خود پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را دریافت و با ارائه مدارک تحصیلی خود می ­توانند ویزای سوئد را دریافت نمایند. دانشجویان علاوه بر اینکه امکان انجام کار ضمن تحصیل در کشور سوئد را دارند، پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور می ­توانند شغل مورد نظر خود را یافته و به انجام کار پس از تحصیل در سوئد بپردازند. افراد با انجام کار در سوئد و پرداخت مالیات به دولت سوئد می­توانند پس از مدت 4 سال اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامعی در اختیار متقاضیان عزیز قرار داده و در تمامی مسیر آنان را یاری و همراهی می ­نمایند.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#ویزای_کاری_سوئد
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

یک مهاجر موفق با اخذ اطلاعات صحیح از شرایط ویزای کار سوئد می تواند وارد این پروسه مهاجرتی شود. چرا که سوئد در سال 2020 شرایط کاری نسبتا خوبی دارد و آمار بیکاری آن تنها 6.98% است. از طرفی هزینه های زندگی نیز در سوئد نسبت به سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی کمتر است. به عنوان مثال در حالی که زندگی در نروژ ماهیانه حدود 2300€ (یورو) هزینه دارد زندگی در سوئد در سال 2020 برای فردی که به تنهایی زندگی می کند حدود 900€ (یورو) هزینه خواهد داشت.

  • اقتصاد در کشور سوئد در کجا قرار دارد؟
  • شرایط اخذ ویزای ماری سوئد چیست؟
  • مدارک لازم جهت اخذ ویازی سوئد کدام ها است؟
  • نحوه تمدید ویزا در سوئد به چه شکل است؟

در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای کاری سوئد در سال 2020 ارائه شده است.

اقتصاد کشور سوئد در سال 2020

سوئد کشوری در شمال اروپا و شبه جزیره اسکاندیناوی به پایتختی استکهلم می باشد مردمان این کشور به زبان سوئدی صحبت می کنند. در اواخر قرن هجدهم میلادی، کشور سوئد جز یکی از فقیرترین کشورها محسوب می شد. اما بعدها شرایط اقتصادی این کشور بهتر شد. در دوران رشد اقتصادی سوئد، درآمد این کشور بر پایه صنعت و صادرات از جمله وسایط نقلیه موتوری، چوب، کاغذ، محصولات آهنی و فولادی می باشد و نرخ بیکاری این کشور پایین تر از میانگین اتحادیه اروپایی است.

الزامات کار در سوئد

در ابتداء یک خبر خوب برای متقاضیان کار در سوئد اینکه بر طبق مطالعه HSBC 2017 Expat Explorer کشور سوئد رتبه دوم را در شاخص امتیت شغلی و رتبه سوم را در معیار تعادل کار/زندگی به خود اختصاص می دهد. با این توضیح، شرایط کار در سوئد بدین فرار است که افراد قبل از اینکه بخواهند مجوز کار در کشور سوئد و همچنین ویزا برای ورود به این کشور را دریافت نمایند، باید یک پیشنهاد شغلی JOBOFFER از یک کارفرمای سوئدی داشته باشند. معمولا قراردادهای کاری در سوئد به صورت دائمی همراه با دوره آزمایشی 3 تا 6 ماهه است. در سوئد، قانون حداقل حقوق در کار نیست و حقوق بر پایه نظر سندیکاهای کاری تعیین می شود.

صدور مجوز کار: شهروندان حوزه Nordic (شمالی): اگر متقاضی از شهروندان دارنده پاسپورت حوزه Nordic (دانمارک، جزیره فارو، فنلاند، گرینلند، ایسلند، نروژ و سوئد) باشد نیازی به اجازه یا ثبت نام برای زندگی و کار در سوئد را ندارد.

شهروندان عضو EU/EEA

اگر فردی دارنده پاسپورت و شهروندی منطقه EU/EEA است و در کمتر از 3 ماه در سوئد اقامت دارد، نیازی به اجازه برای زندگی و کار در سوئد را ندارد و می توانید بدون ثبت نام در این 3 ماه در کشور سوئد کار کند. اگر افراد عضو منطقه EU/EEA قصد داشته باشند که بیش از سه ماه در کشور سوئد اقامت داشته و مشغول به کار باشند، باید اقدام به ثبت نام و اقامت قانونی در این کشور نمایید.این یک تضمین برای دانشجویان دارنده ویزای تحصیلی، کارمندان، خوداشتغالان،ارائه دهندگان خدمات و افرادی که دارای وجوه کافی برای حمایت از آن ها هستند، خواهد بود و این تضمین همچنین برای اعضای خانواده آن ها نیز خواهد بود.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا

اگر فردی شهروند کشورهایی خارج از EU/EEA باشد، برای کار و اقامت در کشور سوئد نیازمند اجازه و ثبت نام خواهند بود، شرایط کار و اقامت برای افرادی هم اکنون دارای اقامت دائم از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا EU و یا سوئیس باشند، مانند افراد عضو EU/EEA خواهد بود. در موارد دیگر فرد باید اجازه کار را اگر قصد ماندن بیش از سه ماه در کشور را دارد اخذ نماید که این کار همراه با مجوز کار انجام پذیر است.

نکات مهم شرایط ویزای کار سوئد

از شرایط لازم برای اخذ ویزای کار سوئد در سال 2020 عبارتند از:

  • برای کسب مجوز کار قبل از ورود به سوئد باید پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای سوئدی داشت.
  • شغل مورد درخواست شخص متقاضی کار در سوئد باید به مدت حداقل 10 روز کاری در خود کشور سوئد، منطقه اقتصادی اروپا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس آگهی شوند.
  • شرایط استخدام باید مساوی یا بهتر از شرایط عادی در سوئد باشد.
  • اتحادیه مربوط به تجارت باید فرصتی برای بازبینی شرایط از جمله شرایط حقوق ماهیانه باشد، به عنوان مثال حقوق ماهیانه قابل پرداخت باید مساوی یا بیشتر از SEK13000 (کرون سوئد) معادل 1265€ (یورو) قبل از پرداخت مالیات باشد.
  • هزینه برای اولین درخواست SEK2000 (کرون سوئد) می باشد و هزینه برای گسترش درخواست (بدون تغییر شرایط استخدامی) SEK1000 (کرون سوئد) خواهد بود.
  • اجازه کار همچنین به طول مدت اقامت موقت بر اساس قرارداد کار و یا برای 2 سال معتبر است.
  • پس از گشذت 48 ماه از استخدام فرد در کشور سوئد، متقاضی واجد شرایط برای اجازه اقامت دائم خواهد بود.
  • مجوز کار و اقامت در سوئد باید از خارج از کشور سوئد بدست بیاید و قبل از ورود فرد به کشور به صورت استیکر به پاسپورت فرد متصل شود.

شرایط ویزای کار سوئد برای دانشجویان و همراهان

مواردی برجسته و استثنایی برای دارندگان ویزای تحصیلی سوئد که پس از فارغ التحصیلی قصد کار در کشور سوئد را دارند وجود دارد. به صورت انحصاری، کاندیدای موجود در کشور برای مصاحبه کاری به راحتی می توانند مجوز کسب نمایند در صورتی که شرایط اشتغال فورا شروع شود و تقاضا در یک بخش خاص بالا باشد. اگر فردی موفق به استخدام در کشور سوئد شود و اجازه کار در سوئد و اقامت را دریافت نماید به صورت خودکار به خانواده او که شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال به میزان اقامت خودش، اجازه کار و تحصیل داده می شود.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار سوئد

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کاری سوئد در سال 2020 شامل موارد زیر می شود:

  • گذرنامه معتبر
  • قرارداد کاری از سوی کارفرما سوئدی که مطابق با قوانین و مقررات و چارچوب رعایتی مبتنی بر قانون کار کشور سوئد باشد و از جمله مشاغل مرتبط با صنعت باشد.
  • حقوق و دستمزد ماهیانه اعلامی و میزان بیمه و مالیات مبتنی بر قانون بیمه تامین اجتماعی سوئد باشد.
  • فرد باید شرایط را به گونه ای ارائه دهد که نشان دهد میزان درآمد کافی برای گذراندن زندگی در سوئد را دارد مثل اینکه حقوق دریافتی خالص ماهیانه به غیر از مالیات ماهیانه SEK13000 (کرون سوئد) باشد.
  • بیمه فرد از سوی کارفرما در برگیرنده پوشش هایی مانند سلامت، بهداشت و بازنشستگی باشد.

مقایسه شرایط ویزای کار در سوئد و آلمان

برخلاف سوئد که تنها راه ورود به آن با ویزای کاری داشتن پیشنهاد شغلی است٬ کشور آلمان ویزایی تحت عنوان جستجوگر کار دارد. این ویزا مزیت فوق العاده بزرگی است چرا که داشتن پیشنهاد شغلی بدون حضور در خاک کشور مورد نظر تقریبا غیر ممکن است. اما آلمان با آمار بیکاری حدود 4% نیاز شدیدی به نیروی کار متخصص در زمینه مهندسی برق٬ مهندسی IT و مهندسی نرم افزار و… دارد در نتیجه ویزایی 6 ماهه تحت عنوان ویزای جستجوگر کار صادر می کند. این ویزا باعث می شود متقاضیان کار در آلمان وارد خاک این کشور شوند بدون این که لازم باشد از قبل پیشنهاد شغلی داشته باشند.

تمدید و نحوه درخواست مجوز کار سوئد

اگر فردی قصد دارد که پس از پایان مجوز کار، این اجازه را تمدید کند و برای مدت 6 ماه یا بیشتر به عنوان کارمند مشغول به کار است و مجوز فعلی وی منقضی نشده است، قادر خواهد بود که برای تمدید اقامت و اجازه کار خود در این حین درخواست دهد. زمانی که فرد برای تمدید مجوز درخواست می دهد، اداره مهاجرت بررسی می نماید که در حین مجوز فعلی آیا فرد تمامی شرایط استخدامی را رعایت کرده است یا خیر، که به این منظور باید از ادراه مالیات سوئد درخواست درآمد و نامه مالیاتی نماید. برای تمدید مجوز کار نیز شخص مدارکی که در بالا متذکر شدیم باید آماده کرده باشد، همچنین فرد متقاضی می تواند در مقاله کار پس از تحصیل در سوئد بیشتر در این راستا مطالعه کند.

بعضی قوانین خاص برای موقعیت های زیر برای کار اعمال می شود:

  • درخواست کار برای برخی موقعیت های شغلی معین و بعضی از کشورها
  • درخواست کار برای اشخاصی که به صورت پناهنده هستند
  • درخواست کار برای برای ملاقا ت با کارفرما به سوئد رفته اند
  • درخواست کار برای تمدید مجوز کار

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط ویزای کار سوئد

از جمله سوالات مربوط به شرایط ویزای کار سوئد عبارتند از:

  • شرایط اقتصادی سوئد چگونه است؟ در حال حاضر شاهد پیشرفت اقتصادی صنعتی در این کشور هستیم و میانگین نرخ بیکاری آن کمتر از اتحادیه اروپا است.
  • شرایط ویزای کاری سوئد برای شهروندان خارجی چیست؟ شهروندان خارجی ملزم به داشتن پیشنهاد کاری هستند که در ابتدا به مدت 3 الی 6 ماه صادر می گردد.
  • شرایط آگهی کار در سوئد چیست؟ پیشنهاد کار می بایست در ابتدا به مدت 10 روز در سوئد و اتحادیه اروپا آگهی شود و در صورت عدم تامین نیرو فرد خارجی می تواند اقدام کند.
  • هزینه ویزای کاری سوئد چقدر است؟ هزینه درخواست اولیه به میزان 1000 الی 2000SEK (کرون) است.
  • مدارک لازم برای اخذ مجوز کار از سوئد چیست؟ ارائه پیشنهاد کاری با حداقل حقوق 13000 SEK (کرون) در ماه به همراه مدارک هویتی معتبر و بیمه نامه.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#ویزای_کاری_سوئد
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت