سفیران سروش سعادت

موسسه حقوقی مهاجرتی

سفیران سروش سعادت

موسسه حقوقی مهاجرتی

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه سوئد یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان است و هر ساله دانشجویان زیادی در صدد اخذ ویزای تحصیلی سوئد می ­باشند. سوئد کشوری در شمال قاره­ی اروپا است که مردم این کشور از رفاه کامل اجتماعی برخوردار می ­باشند و کمترین اختلاف طبقاتی در این کشور مشاهده می­ گردد. اگرچه راه های مختلفی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد، اما مهاجرت تحصیلی یکی از ساده ترین روش های مهاجرتی محسوب می ­شود. تحصیل در سوئد برای دانشجویان بومی و اروپایی بصورت رایگان است اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می­ بایست شهریه هایی را پرداخت نمایند. لازم بذکر است، در حال حاضر دانشگاه های سوئد تسهیلاتی را برای دانشجویان بین المللی که از کشورهای خارج از اروپا به این کشور مراجعت نموده اند، قرار داده است.

اعتبار بالای دانشگاه های سوئد از جمله دلایل اخذ ویزای تحصیلی سوئد بشمار می ­رود. دانشگاه های Lund وUpsala  از معتبرترین دانشگاه های این کشور هستند که رنکینگ های بالایی را در سال های اخیر کسب نموده اند. ناگفته نماند مهاجرت تحصیلی یکی از راه های اخذ اقامت این کشور است. بدین طریق که دانشجویان می­ توانند پس از اتمام تحصیلات به یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری سوئد تبدیل نموده و از این طریق نسبت به دریافت اقامت پس از تحصیل در سوئد اقدام نمایند. در این زمینه می­توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که مفتخر به سالها تجربه مفید مهاجرتی هستند، ارتباط برقرار نمائید.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی سوئد

تحصیل در سوئد به زبان های سوئدی و انگلیسی ارائه می­ گردد. معمولاً اکثر دروس در مقطع کارشناسی به زبان سوئدی است و متقاضیان تحصیل در این مقطع می­ بایست از این مهارت برخوردار باشند. البته برخی از رشته های فنی و مهندسی به زبان انگلیسی در این مقطع ارائه می ­شود. اما تمامی برنامه ها در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی است ودانشجویان با ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 می­ توانند درخواست پذیرش را به دانشگاه های سوئد ارائه نمایند. دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه های متعددی را به دانشجویان اعطا می­ نمایند و شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم می­ آورند. پذیرش در مقطع دکترا در سوئد بگونه ای است که دانشجویان باید ابتدا یک ترم تحصیلی را بعنوان پیش دوره­ دکترا بگذرانند. پس از آن می­توانند به تحصیل در رشته اصلی خود در این کشور بپردازند. از مهمترین مزایای تحصیل دکترا در سوئد این است که دانشجویان می ­توانند در طول دوره­ تحصیلی خود با پرداخت مالیات به دولت سوئد نسبت به دریافت اقامت دائم خود اقدام نمایند. دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی سوئد می­توانند به این کشور سفر نمایند و یکی از مهمترین ملزومات این ویزا برخورداری از مدرک زبان انگلیسی است.

مزایای اخذ ویزای تحصیلی سوئد

از آنجائیکه سوئد یکی از کشورهای عضو شنگن است، دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی سوئد براحتی می ­توانند به تمامی کشورهای عضو این معاهده تردد نمایند. علاوه بر این دانشجویانی که تحصیل در سوئد را انتخاب نموده اند، از مزایای زیر نیز برخوردار خواهند بود:

  • هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد مناسب و مقرون به صرفه است.
  • امکان اخذ بورسیه و کمک هزینه های متعدد
  • امکان انجام کار ضمن تحصیل در سوئد و آشنایی با بازارهای کاری در این کشور
  • ایجاد فرصتی برای یادگیری فعالیت های جهانی در سوئد
  • امکان تحصیل در برترین مراکز آموزشی جهان
  • آشنایی با تنوع فرهنگی
  • برخورداری از کیفیت های بالای زندگی

هزینه تحصیل در سوئد

مراکز آموزشی در سوئد به 2 صورت دانشگاه و کالج های دانشگاهی فعالیت می ­کنند. دانشگاه های سوئد با ارائه­ رشته ها و برنامه های متنوع امکان برگزاری دوره های دکترا را نیز دارند. اما تنوع رشته ها در کالج های این کشور کمتر است و اجازه برگزاری دوره های دکترا را نیز ندارند. هزینه های تحصیل در سوئد به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. اما با اینحال متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 5000 الی 8000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. تحصیل در مقطع دکترا برای تمامی دانشجویان بین المللی بصورت رایگان است و علاوه بر این دانشجویان ماهانه حقوقی معادل 2000€ (یورو) دریافت می­نمایند. در این دوره دانشجویان با پرداخت مالیات می­توانند اقامت دائم سوئد را اخذ نمایند. برخی از افراد با اخذ ویزای تحصیلی سوئد برای تحصیل در دوره های زبان این کشور اقدام می­ نمایند. هزینه­ تحصیل در دوره های زبان بستگی به طول دوره داشته و معمولاً هزینه تحصیل در دوره های فشرده زبان در سوئد 4000 الی 5000€ (یورو) می ­باشد. از دیگر هزینه های تحصیل در سوئد هزینه های خوراک، حمل و نقل و اقامت دانشجویان می ­باشد که 500 الی 700€ (یورو) در ماه برآورد شده است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئد

متقاضیان تحصیل در صورت پس از اخذ دعوت نامه تحصیلی از دانشگاه های سوئد می­ بایست با رائه مدارک زیر به سفارت سوئد نسبت به دریافت ویزای تحصیلی سوئد اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • ارائه مدارکی که بیان کننده توانایی مالی دانشجو برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد است.
  • گواهی عدم سوء سابقه قبلی
  • بیمه سلامت
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی

متقاضیان و علاقمندان مهاجرت به دیگر کشورها می­ توانند با برقراری ارتباط با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه مشاوره نموده و از نظرات و پیشنهادات این مجموعه بهره ­مند گردند.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#ویزای_تحصیلی_سوئد
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

بدون شک در میان ویزاهای تحصیلی در اروپا می توان گفت که ویزای تحصیلی سوئد یکی از بالاترین درخواست ها را از سوی ایرانیان در سال های اخیر داشته است. سوئد یکی از ده کشور برتر دنیا و یکی از انتخاب های ایرانیان جهت مهاجرت بوده و از لحاظ آماری نیز مهاجرین ایرانی زیادی را در خود جای داده است. طی نمودن این مسیر مهاجرت تحصیلی و اخذ این ویزا از جمله راه های پرمخاطب و آسان مهاجرت به کشور سوئد و در آخر اخذ اقامت دائم کشور سوئد می باشد.

  • آیا در سوئد بدون مدرک زبان می توان پذیرش و ویزا گرفت؟
  • هزینه تحصیل در سوئد چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های سوئد کدامند؟
  • شرایط صدور ویزای همراهان برای سوئد چگونه است؟

در درجه اول شناخت کشور سوئد و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی سوئد مهم است که بدین منظور پیشنهاد می شود با مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا مهاجرتی آسان و بدون ریسک داشته باشید. نکته بسیار قابل توجه در سوئد این می باشد که سوئد در حال حاضر یکی از معدود کشورهای اروپایی می باشد که این امکان را می دهد که متقاضی تحصیلی به صورت همزمان بتواند همراهان خود را برای این کشور با خود داشته باشد. این مسئله در مهاجرت متقاضیان متاهل بسیار اثرگذار است.

شناخت کشور سوئد

سوئد کشوری در حوزه اسکاندیناوی با هزاران جزیره و دریاچه، کوه های یخ زده و جنگل های وسیع، کاخ های سلطنتی و موزه است. استکهلم، پایتخت این کشور از 14 جزیره و بیش از 50 پل در مجمع الجزایر دریای بالتیک تشکیل شده است. موزه نوبل با جوایز بسیار زیادی که در خود جای داده است در این شهر قرار دارد. سوئد کمترین دانشگاه ها را داراست اما همین دانشگاه ها بسیار معتبر و در بهترین رنکینگ دانشگاهی وجود دارند.

در بازدید از سوئد ممکن است به نظر رسد که دارید مستقیم در مجله مد و دکور خانه قدم می زنید. توصیه میشود برای موفقیت ویزای تحصیلی سوئد حتما قبل از اقدام مدرک زبان خویش را اخذ کرده باشید تا شانس صدور ویزای شما کم نباشد. نکته جالب اینکه هیچ چیز کسل کننده و خسته کننده ای در سوئد وجود ندارد زیرا مراقبت از خانه ها، کلبه ها، کافه ها و فضاهای عمومی شهر با دقت هرچه تمام تر انجام می شود. زمانی که صحبت از تحصیلات عالی به میان می آید، سوئد یک مقصد جهانی برای دانشجویان و دانش آموزان است.

ویزای تحصیلی، مقدمه ای برای تحصیل در سوئد

کشور سوئد در مورد صدور ویزای تحصیلی سخت گیر نبوده و معمولا در قسمت سن متقاضی نیز سخت گیری ندارد البته مشروط به اینکه دیگر پارامترها نیز به درستی رعایت شده باشد که در ادامه به آنها می پردازیم. سوئد از محدود کشورهایی است که سیستم آموزشی منحصر به فرد خود را دارد و در برنامه های تحصیلی دانشگاه های سوئد طبق استانداردهای اروپایی ارائه می شود.

به این صورت که اکثر دوره ها به صورت تمام وقت یا حداقل 40 ساعت در هفته است اما همانطور که بیان شد دارای سبک یادگیری بسیار مستقلی است به طوریکه فرد ممکن است زمان کمی را به ارائه مطالب و حضور در کلاس های سخنرانی اختصاص دهد ولی از فرد انتظار می رود بیشتر درس بخواند، تحقیق کند و همکلاسی های خود را ملاقات کند تا بیشتر از وقت خود در کلاس استفاده نماید.

ویژگی های تحصیل در سوئد عبارتند از:

  • تحصیل در معتبرترین دانشگاه های دنیا
  • امکان کار دانشجویی در حین تحصیل
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی سوئد
  • اخذ اقامت پس از تحصیل
  • خلاقیت و نوآوری در سیستم آموزش
  • امکان رسیدن به کار پس از تحصیل
  • سطح رفاه و امکانات مطلوب زندگی
  • فرصت تحصیل به زندگی

اخذ ویزای تحصیلی سوئد در سال 2020

کشور سوئد در سال 2020 نیز همچنان در غالب موارد به دانشجویان ایرانی ویزا می دهد و در برخی مواقع حتی ویزای همراه نیز صادر می کند. خوشبختانه امکان درخواست ویزا به صورت آنلاین نیز از این سفارت مقدور می باشد. فرد می تواند با ثبت نام به موقع و ارائه مدارک برای پذیرش دانشگاه اقدام نموده و در همین زمان کم کم به فکر تهیه مدارک مورد نیاز ویزا باشد. پس اولین قدم شما اخذ پذیرش از یک دانشگاه، کالج یا موسسه آموزشی در این کشور می باشد.

دلیل انتخاب ویزای تحصیلی سوئد

دلایل بسیار زیادی برای دانشجویان بین المللی که سوئد را برای تحصیل انتخاب می کنند وجود دارد. یکی از عللی که خیلی از دانشجویان داخل در اتحادیه اروپا سوئد را برای تحصیل انتخاب می کنند به دلیل برنامه تحصیلی رایگان این کشور است. از نکات قابل توجه این است که تحصیل در این کشور تا سال 2011 میلادی برای اتباع ایرانی نیز رایگان بود اما اکنون دیگر این گونه نیست. جالب تر این که از سوئد می توان به عنوان تنها کشور حال حاضر در حوزه شنگن و اتحادیه اروپا نام برد که برای ایرانیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور دارند به صورت همزمان ویزای همراه صادر می کند و این یعنی شخصی که متاهل است می تواند همزمان برای همسر و فرزندان خود در سوئد اقامت بگیرد.

نحوه درخواست پذیرش سوئد

اگر شخصی تصمیم به تحصیل در دانشگاه های سوئد را داشته باشد باید از یکی از دانشگاه های این کشور درخواست پذیرش نماید و نامه پذیرش خود را از دانشگاه دریافت کند. پس از پذیرش در یک دانشگاه سوئدی باید برای پذیرش ویزای تحصیلی سوئد اقدام کرد. قوانین ویزا و مجوز اقامت دانشجویان خارجی بسته به کشوری که در آن زندگی می کنند متفاوت است.

اگر فردی شهروند کشورهای خارج از اتحادیه اروپا یا حوزه اسکاندیناوی باشد و کمتر از 3 ماه در سوئد اقامت داشته باشد باید از کشور خود ویزای این کشور را دریافت کند. در صورتی که تحصیلات فرد در سوئد از 3 ماه طولانی تر باشد قبل از ورود به سوئد به مجوز اقامت نیاز خواهد داشت و این مجوز، زمانی برای فرد صادر خواهد شد که نشان دهد در یک دانشگاه معتبر پذیرفته شده است و هزینه های تحصیلی 1 سال خود را پرداخت کرده است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از سوئد

هر کدام از دانشگاه های سوئدی قوانین خاص خود را دارند و در رشته ها و مقاطع مختلف مدارکی متفاوتی از افراد می خواهند اما یک سری کلیات در همه موارد وجود دارد که در عبارت هستند از:

  • رزومه فرد که باید شامل تمامی دستاوردهای تحصیلی و غیرتحصیلی از جمله کسب مدال های ورزشی و… باشد
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee
  • توصیه نامه از اساتید فرد
  • انگیزه نامه که باید شخصا توسط دانشجو و با نهایت صداقت نگارش شود

شرایط صدور ویزای تحصیلی سوئد

شرایط صدور مجوز اقامت و ویزای تحصیلی سوئد عبارتند از:

  • نامه پذیرش از دانشگاه معتبر سوئدی
  • پرداخت یکسال هزینه های تحصیلی
  • آماده کردن مدارک و مستندات مورد نیاز شامل کپی از گذرنامه و اثبات تمکن مالی
  • دارا بودن بیمه جامع سلامت در صورت اقامت کمتر از 1 سال
  • ارسال آنلاین درخواست
  • پرداخت هزینه های مربوط به درخواست

اگر فردی شهروند کشوری در اتحادیه اروپا یا حوزه اسکاندیناوی باشد بدون نیاز به ویزا یا مجوز اقامت می تواند در سوئد اقامت و تحصیل کند. اگر قصد اقامت بیشتر از 12 ماه در سوئد را فرد داشته باشد، باید در اداره مالیات این کشور ثبت نام نماید. شهروندان کشور سوئیس نیز بدون نیاز به مجوز اقامت می توانند به این کشور وارد شوند اما در صورتی که تحصیلات آنها بیشتر از 3 ماه به طول انجامد باید برای درخواست مجوز اقامت اقدام کنند.

انواع ویزای تحصیلی سوئد

به طور کلی مجوز اقامت تحصیلی به ویزایی گفته می شود که دانشجویان برای دوره ای بیش از 3 ماه برای تحصیل و اقامت به این کشور وارد می شوند، بسته به اینکه تحصیلات فرد چه مدت به طول می انجامد می تواند برای یکی از ویزاهای تحصیلی سوئد درخواست دهند.

  • ویزای اقامت کوتاه مدت (type C): اگر برنامه تحصیلی کمتر از 3 ماه باشد باید برای این ویزا اقدام کند.
  • ویزای اقامت بلند مدت (type D): برای دوره های تحصیلی طولانی تر از 6 ماه صادر می شود.

قبل از اقدام برای ویزا حتما از این موارد باید مطمئن شد که دانشگاهی که فرد را پذیرش کرده است حتما به صورت تمام وقت باشد. حتما تاییدیه کتبی دانشگاهی که فرد را پذیرش کرده است را دریافت کند به این نکته توجه داشته باشد که این دانشگاه باید در فهرست دانشگاه های مورد قبول سوئد وجود داشته باشد. فرد باید هزینه های سال اول تحصیلی را پرداخت کرده باشد. اگر کمتر از 1 سال اقامت دارد لازم است بیمه جامع بهداشتی یا سلامتی داشته باشد، گذرنامه فرد باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد همگی نیازمند اخذ ویزا هستند.

نکاتی در مورد درخواست ویزای تحصیلی سوئد

در صورت درخواست ویزا فرد باید برای مصاحبه در سفارت شرکت نماید. فرد حتما باید که گذرنامه و کپی های اسناد خود را همراه داشته باشد. داشتن دانش زبان کافی است و از فرد مدرک زبان درخواست نمی شود، لذا باید در دانشگاه مهارت زبانی را که برای تحصیل نیاز دارد (سوئدی یا انگلیسی) اثبات کند. دانشگاه های سوئدی خود نیز دوره های زبان سوئدی یا انگلیسی را برگزار می کنند. آزمون های زبان انگلیسی که توسط دانشگاه های این کشور پذیرفته است شامل آزمون تافل، آیلتس و کمبریج می شود.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی سوئد

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی سوئد 2020 موارد زیر را مد نظر قرار میدهند:

  • برتری های تحصیل در سوئد چیست؟ تحصیل در دانشگاه های معتبر، امکان اخذ بورسیه، سطح رفاه و امکانات مطلوب زندگی، خلاقیت و نوآوری در آموزش
  • دلایل انتخاب ویزای تحصیلی سوئد چیست؟ مجوز کار تمام وقت حین تحصیل و امکان الحاق خانواده از ابتدا از دلایل این روزه افراد می باشد.
  • آیا اخذ ویزای تحصیلی سوئد بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ خیر، این امکان وجود ندارد و حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در دوره های زبان 5.5 می باشد.
  • مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی سوئد چیست؟ اخذ نامه پذیرش نهایی، گواهی تمکن مالی و پرینت حساب، ارائه نامه سلامت و مدرک زبان
  • هزینه تحصیل در سوئد چقدر است؟ هزینه های تحصیل در سوئد به میزان 8900€ الی 15000€ (یورو) در هر سال می باشد که با رشته تحصیلی متغیر است.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#ویزای_تحصیلی_سوئد
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

 

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

از دیرباز تحصیل در بلغارستان مورد توجه بسیاری از دانشجویان کشورهای خارجی بوده است که یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود. کیفیت بالای تحصیلی،‌ نظام آموزشی مشابه با آموزش اروپایی، مدارک معتبر از مزیت های عالی تحصیل در این کشور است. این کشور در بخش های مختلف تحصیلی دارای اعتبار ویژه ای است که از جمله آنها می توان به رشته های تحصیلی ریاضیات، پزشکی، زیست شناسی و شیمی اشاره نمود. شرایط آسانی برای پذیرش تحصیلی در این کشور وجود دارد. به طوری که دانشجویان تنها با دارا بودن شرایط معمولی می توانند در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این باره اطلاعات کامل تری را در اختیار دارد که در قالب مقاله ارائه نموده است.

شرایط تحصیلی در مدارس بلغارستان

تحصیل در مدارس بلغارستان برای کودکان بین 7 الی 16 سال به صورت اجباری می باشد که در انواع مختلفی مانند مدارس خارجی، مدارس زبان، مدارس عمومی و آموزش وجود دارند. آموزش در مدارس بلغارستان به زبان بلغاری که همان زبان مادری آنهاست، برای دانش آموزان صورت می گیرد. اما در مدارس تخصصی زبان، زبان های تحصیلی مختلفی مانند ایتالیایی، انگلیسی، آلمانی، روسی، عبری، ارمنی، اسپانیایی، فرانسوی و… وجود دارند. تحصیلات ابتدایی در بلغارستان به صورت 8 ساله است که از کلاس اول تا چهارم به عنوان دوره ابتدایی و از کلاس پنجم تا هشتم نیز به عنوان دوره پیش دبیرستان محسوب می شود.

تحصیلات متوسطه در بلغارستان

تحصیل در مقطع متوسطه در کشور بلغارستان در زمان 4 الی 5 سال به طول می انجامد که آغاز آن پس از اخذ گواهینامه پایان دوره ابتدایی می باشد. دوره دبیرستان نیز خود به سه گروه تقسیم بندی می شود که دانشجویان با توجه به علاقه خود وارد آن می شوند. این سه گروه شامل مدارس متوسطه جامع یا عمومی، مدارس فنی و حرفه ای و در نهایت مدارس هنری می گردد. دروسی که در این دوره تحصیلی برای دانش آموزان ارائه می گردد به صورت یکپارچه بوده و در بر دارنده مواد درسی زیر می گردد:

  • موسیقی
  • فلسفه
  • اخلاق و حقوق
  • آموزش حرفه ای
  • تربیت بدنی
  • جفرافیا
  • فیزیک
  • بیولوژی
  • علوم رایانه
  • ریاضیات
  • روان شناسی
  • هنر
  • شیمی
  • زبان های خارجی
  • ادبیات شامل ادبیات انگلیسی، آلمانی، بلغاری و فرانسوی

مدارک لازمه دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

جهت مهاجرت به بلغارستان و ورود به سیستم آموزش عالی این کشور و تحصیل در بلغارستان در مقاطع مختلف الزامات ثابتی وجود دارد که در کلیه مقاطع مشترک است. برای مثال اگر قصد تحصیل در هر مقطعی را داشته باشید، ابتدا بایستی ویزای تحصیلی بلغارستان را اخذ نمایید. بدون داشتن این ویزا اجازه ورود به خاک بلغارستان را ندارید. در این خصوص ویزای نوع D از سوی دولت بلغارستان تعیین شده است. البته قبل از اقدام برای اخذ ویزا، ابتدا می بایست از دانشگاه انتخابی خود نامه پذیرش تحصیلی داشته باشید. با در دست داشتن نامه مذکور به همراه مدارکی که در ذیل شرح داده می شود، می تواند برای دریافت ویزا اقدام کنید:

  • ارائه گذرنامه و کپی آن
  • اطلاعات هویتی و شخصی فرد متقاضی
  • ارائه قرارداد اجاره مسکن به منظور اقامت تحصیلی در این کشور
  • بیمه درمانی
  • گواهی دال بر استطاعت مالی متقاضی در پرداخت و تامین هزینه های زندگی و تحصیلی بلغارستان
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه انتخابی دانشجو
  • تصویر فیش پرداختی شهریه تحصیلی
  • ارائه گواهی عدم سابقه کیفری به صورت ترجمه رسمی به زبان بلغاری
  • تکمیل و ارائه فرم تقاضای ویزا

تحصیل لیسانس در بلغارستان

مدت زمانی که برای تحصیل کارشناسی در بلغارستان نیاز است، 4 سال است و شخص متقاضی باید پس از اتمام تحصیلات خود جهت اخذ گواهینامه فارغ التحصیلی در آزمون نهایی شرکت نموده و کسب نمره قبولی کنند. پس از آن می توانند به بازار کار بلغارستان ورود پیدا کند. اغلب دروس تحصیلی این مقطع به زبان بلغاری تدریس می شوند اما برخی دروس نیز هستند که به زبان انگلیسی می باشند. لذا داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 5 و مدرک دیپلم متوسطه همراه با ریز نمرات الزامی است. به منظور تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان بلغارستان، شرکت در آزمون مهارت سنجی و ارزیابی دانشجو الزامی می باشد.

تحصیل فوق لیسانس در بلغارستان

مدت زمانی که طول می کشد تا دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شود، 2 سال می باشد که به صورت نیمه وقت انجام می گردد. زبان های تحصیلی در این مقطع انگلیسی و بلغاری هستند که بستگی به انتخاب دانشجو دارد. ناگفته نماند که برخی رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان آلمانی است که از جمله آنها می توان به رشته فلسفه اشاره نمود. ترم اول تحصیلی به صورت تئوری است و ترم دوم برای دانشجویان در فضای پژوهشی، تحقیقاتی و عملی ارائه می گردد. ارائه مدرک تحصیلی لیسانس در این مقطع الزامی بوده و معدل دانشجو در مقطع لیسانس باید از 15 به بالا باشد.

مدارک لازم جهت پذیرش درمقطع فوق‌لیسانس

برای صدور نامه پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه در رشته انتخابی دانشجو، مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

  • گواهینامه پایان تحصیلات در دوره کارشناسی همراه با ریز نمرات
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6
  • مدرک زبان بلغاری (چنانچه زبان تحصیلی انتخابی دانشجو، زبان بلغاری باشد)
  • ارائه مدرکی دال بر تمکن مالی به منظور پرداخت مخارج تحصیلی و هزینه زندگی در بلغارستان
  • گواهی بیمه درمانی و پزشکی
  • توصیه نامه

تحصیل مقطع دکترا در بلغارستان

در مجموع مدت 3 سال طول می کشد تا دانشجو در دوره دکترا فارغ التحصیل شود. دولت بلغارستان این قانون را در نظام تحصیلی خود دارد که تحصیل در بلغارستان در مقطع دکترا را برای دانشجویان همچون فعالیت شغلی محسوب نموده و بابت آن به دانشجویان حقوق و دستمزد پرداخت می کند. دانشجویان متقاضی این دوره تحصیلی باید مدرک زبانی آیلتس نمره 6 را داشته باشند. همچنین برای ورود به این مقطع می بایست در آزمون ورودی شرکت نموده و نمره حد نصاب را به دست آورند. این آزمون با هدف مرور دوره کارشناسی ارشد به قبل برگزار می شود.

نیاز به استاد راهنما برای پذیرش تحصیلی در این مقطع الزامی است. بنابراین سعی کنید استادی را برای خود انتخاب نمایید که تخصص مورد نظر در رشته تحصیلی شما را دارا باشد. سال اول دکترا آموزش دروس تحصیلی به صورت تئوری است. اما از سال دوم وارد مرحله عملی و پژوهشی می شوید. اجازه تدریس دانشجویان در این مقطع داده شده است و دانشجویان مجاز به تدریس و دریافت حقوق می باشند. ارائه حداقل 2 مقاله علمی از دیگر شروط پذیرش تحصیلی دکترا در بلغارستان است.

اعتبار ویزی تحصیلی و اقامت بلغارستان

مدت اعتبار اولیه برای ویزای تحصیلی و اقامت در کشور بلغارستان به صورت یک ساله صادر می شو. به عبارت دیگر دانشجویان بین المللی برای اقامت تحصیلی در این کشور به مدت چندین سال، بایستی هر ساله اقامت خود را تمدید نمایند تا زمانی که تحصیلات وی به پایان برسد. برای این منظور شخص متقاضی بایستی درخواست خود را در اداره مهاجرت بلغارستان ارائه نموده و پس از آن افسر پلیس بایستی نسبت به لغو یا تمدید اقامت دانشجوی متقاضی تصمیم گیری نماید. پس از موافقت وی، سند اقامت دانشجو برای یک سال دیگر تمدید می گردد. ضمن این که مقاله را مطالعه نمودید، برای کسب مشاوره و راهنمایی های تخصصی و حرفه ای از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایید.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#تحصیل_در_بلغارستان
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

برای مهاجرت تحصیلی به کشور بلغارستان، متقاضیان و دانشجویان باید از مدارک لازم و شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان اطلاعات کافی داشته باشند. این مقاله شامل کاملترین و جدیدترین اطلاعات مورد نیاز درباره مدارک لازم و شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان می باشد که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مطلع سازی هموطنان عزیز از قوانین اعزام دانشجویان به کشور بلغارستان، مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور و همچنین سایر مدارک و شرایط ورود دانشجویان بین المللی به این کشور تهیه شده است.

معرفی قوانین و شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان

کلیه شهروندان خارجی (هم اتحادیه اروپا و هم غیر اتحادیه اروپا) که قصد دارند بیش از 90 روز در بلغارستان بمانند، باید برای کسب اجازه اقامت طولانی مدت (کارت شناسایی) به اداره مهاجرت ملی در صوفیا یا در اداره مهاجرت در ایستگاه پلیس محلی خود اقدام کنند. اداره کل مهاجرت ملی بلغارستان مسئولیت صدور، لغو یا تمدید پروانه اقامت بلغارستان را بر عهده دارد و انجام امور مرتبط با این اداره در ایستگاه های پلیس محلی امکان پذیر است. اجازه اقامت طولانی به مدت یک سال برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و به مدت پنج سال برای شهروندان اتحادیه اروپا صادر می شود. پس از درخواست دانشجویان، گواهی اقامت موقت برای آنها صادر می شود و سپس بعد از سه هفته دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند کارت اقامت طولانی مدت خود در کشور بلغارستان را کسب کنند.

در صورتی که دانشجویان و متقاضیان مدارک خود را به صورت کامل ارائه ندهند، آنها هفت روز فرصت خواهند داشت تا مدارک مورد نیاز را جمع آوری و ارسال کنند. شهروندان اتحادیه اروپا (از جمله آن دسته از کشورهای غیر اتحادیه اروپا که پیمان ورود بدون ویزا را امضا کرده اند) می توانند با استفاده از گذرنامه یا شناسنامه خود وارد کشور بلغارستان شوند و باید ظرف 90 روز از زمان ورودشان به اداره مهاجرت ملی بلغارستان برای اجازه اقامت طولانی مدت اقدام کنند.

از طرف دیگر، شهروندان غیر اتحادیه اروپا که کشورهایشان از چنین توافق های دو جانبه با کشور بلغارستان برخوردار نیستند، باید قبل از ورود به بلغارستان با مراجعه به سفارت این کشور در کشور خود اقدام به کسب ویزای دانشجویی (سه الی شش ماهه) کنند تا وارد خاک کشور بلغارستان شود و باید هنگام ورود به بلغارستان قبل از انقضای ویزای خود، درخواستی را به اداره ملی مهاجرت برای اجازه اقامت طولانی مدت ارسال کنند.

سایر اسناد مورد نیاز برای اعزام دانشجو به بلغارستان

دانشجویان اتحادیه اروپا می بایست عکس پاسپورت، کپی کارت شناسایی و دو نسخه از گذرنامه یا شناسنامه شخصی خود را ارائه دهند و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز باید نسخه کپی از ویزا، عکس پاسپورت، کپی کارت شناسایی، دو نسخه از گذرنامه خود را که با آنها وارد بلغارستان شده و دو نسخه از عکس صفحات آن حاوی آخرین مهر ورود بلغارستان را ارائه دهند. گذرنامه باید حداقل برای یک سال و نیم پس از تاریخ درخواست کارت شناسایی بلغارستان معتبر باشد. هر زمان که متقاضیان به اداره مهاجرت مراجعه کنند باید یک گذرنامه معتبر ارائه دهد. علاوه بر موارد ذکر شده در بخش قبلی هم دانشجویان اتحادیه اروپا و هم دانشجویان خارجی باید سایر مدارک مورد نیاز را ارائه دهند که شامل موارد زیر است:

  • اسناد مورد نیاز دانشگاه مبنی بر اینکه متقاضی شهریه و هزینه های مسکن خود را پرداخت کرده است
  • گواهی مسکن از مدیر سالن اقامتگاه و یا یک نسخه معتبر از موافقت نامه از صاحبخانه
  • مدارک مورد نیاز برای اثبات توان مالی کافی
  • گواهی ثبت نام به زبان بلغاری
  • گواهی سلامت

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید گواهی تأیید شده توسط اداره پلیس کشور خود ارائه دهند که ثابت کند متقاضی سابقه جرم نداشته است. این سند می تواند ظرف 6 ماه از تاریخ صدور در بلغارستان استفاده شود و لازم به ذکر است که این سند به بلغاری ترجمه شود. ترجمه باید توسط سفارت بلغارستان در کشور متقاضی یا یک آژانس ترجمه مجاز در شهر دانشگاه مربوطه در کشور بلغارستان انجام شود.

مدارک لازم و شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان

پس از صدور مجوز اقامت بلند مدت بلغارستان، افراد خارجی که نتوانند مدارک و اسناد شناسایی مورد نیاز را به مقامات ارائه دهند، جریمه می شوند. به یاد داشته باشید که هر گونه تغییر آدرس متقاضیان و دانشجویان باید طی پنج روز به ایستگاه پلیس محلی گزارش شود. کسب مجوز اقامت بلغارستان با ارائه مدارک و داشتن شرایط خاصی همراه می باشد که به صورت زیر است. فرم درخواست ویزای به زبان بلغاری است و باید به زبان بلغاری تکمیل شود. وارد کردن اطلاعات زیر در فرم لازم است:

  • نام های کامل والدین یا سرپرستان قانونی متقاضی
  • نام های کامل فرزندان متقاضی
  • نام کامل متقاضی
  • تابعیت متقاضی
  • تاریخ و محل تولد متقاضی
  • شماره شناسنامه ملی (گذرنامه یا شناسنامه) متقاضی، تاریخ صدور و تاریخ انقضا (در صورت وجود)
  • دلیل متقاضی درخواست اجازه اقامت در بلغارستان (به عنوان مثال، مالکیت خانه، اشتغال یا غیره)

تحویل مدارک لازم و شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان

متقاضی باید کلیه اسناد ذکر شده در بالا را به اداره مهاجرت بلغارستان ببرد. در اداره مهاجرت بلغارستان متقاضیانی که شهروند اتحادیه اروپا هستند 3£ (پوند) و متقاضیانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند می بایست 5£ (پوند) پرداخت کنند. درخواست متقاضیان باید حداکثر 14 روز قبل از انقضای ویزا (دانشجویان غیر اتحادیه اروپا) یا قبل از پایان دوره ورود 90 روزه (دانشجویان اتحادیه اروپا) انجام شود. اگر درخواست اجازه اقامت توسط متقاضی غیر اتحادیه اروپا در مدت زمان کمتر از 14 روز قبل از تاریخ انقضاء ویزا باشد انجام شود، متقاضی باید 20£ تا 50£ (پوند جریمه پرداخت کنند. همچنین در صورتی که درخواست توسط متقاضی غیر اتحادیه اروپا پس از تاریخ انقضا ویزا انجام می شود، وی باید از 220£ تا 1717£ (پوند) جریمه پرداخت کند.

مهاجرت به بلغارستان و تحصیل در بلغارستان در صورتی امکان پذیر است که متقاضیان شرایط ذکر شده را رعایت کنند و مدارک لازم را ارائه دهند. هموطنان محترم اگر به فکر کسب اقامت در کشور های عضو اتحادیه اروپا و یا کشورهای آمریکایی و آسیایی هستید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#شرایط_اعزام_دانشجو_به_بلغارستان
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه برای دانشجویان و متقاضیان بین المللی با ملیت های مختلف متفاوت می باشد که در این مقاله به این موضوع می پردازیم. دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل در فرانسه اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور کنند حتما باید با شرایط اعزام دانشجویان به فرانسه آشنا باشند که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار متقاضیان عزیز قرار خواهند داد. کیفیت بالای تدریس و آموزش در کشور فرانسه موجب جذب دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف می شود و هر ساله به تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کشور فرانسه افزوده می شود.

مراحل و شرایط اعزام دانشجو به فرانسه

مهمترین موضوع درباره شرایط اعزام دانشجو به فرانسه، مراحل اعزام دانشجو به این کشور می باشد. مراحل مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به فرانسه عبارتند از:

  • تصمیم گیری در مورد دانشگاه مورد نظر در فرانسه برای کسب نامه قبولی
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای کسب به موقع ویزای تحصیلی فرانسه
  • کسب ویزای تحصیلی مورد نیاز
  • کسب مدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر در فرانسه

علاوه بر موارد ذکر شده، متقاضیان باید قبل از ورود به فرانسه، در اسرع وقت به جستجوی اسکان بپردازند. لازم به ذکر است که شرایط ورود به دانشگاه های مختلف کشور فرانسه متفاوت می باشد و هر دانشگاه در این کشور دارای قوانین خاص خود را برای پذیرش دانشجویان می باشد. در بخش های بعدی از شرایط اعزام دانشجو به فرانسه اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

کسب قبولی و اعزام دانشجو به فرانسه

فرانسه مقصدی محبوب و پیشرفته است که سالانه حدود 300000 دانشجو بین المللی از کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا را به خود جذب می کند. یک دلیل مناسب برای محبوبیت فرانسه این است که دانشگاه ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی شهریه کمتری دارند. برای ورود به دانشگاه های فرانسه، دانشجویان می توانند علاوه بر روش حضوری، از روش آنلاین نیز اقدام کنند. دانشگاه های فرانسه مانند سایر دانشگاه های معتبر دنیا دارای سایت های بخصوص می باشند که دانشجویان می توانند با مراجعه به این سایت ها فرم های درخواست خود را تکمیل کنند و با ارائه مدارک مورد نیاز اقدام به کسب پذیرش در دانشگاه مورد نظر کنند. البته به یاد داشته باشید که روش درخواست بسته به کشور مبدا دانشجویان متفاوت است و به صورت زیر می باشد:

  • دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند با شرایطی مشابه دانشجویان فرانسوی، به طور مستقیم در دانشگاه مورد نظر اقدام کنند.
  • دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا باید از طریق یک سیستم آنلاین درخواست اعمال کنند که در حال حاضر روش تحصیل در فرانسه نامیده می شود. (از طریق این سیستم، دانشجویان همچنین می توانند اقدام به کسب ویزای خود به صورت آنلاین کنند.)
  • دانشجویانی که در حال حاضر در اروپا زندگی می کنند اما تابعیت اروپایی ندارند، باید از طریق سفارت فرانسه یا کنسولگری در کشور اروپایی که در آن سکونت دارند درخواست کنند.

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه با اخذ ویزای تحصیلی

برای مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه و کسب اقامت فرانسه از طریق تحصیل متقاضیان می توانند از ویزاهای مختلفی بهره مند شوند. اصلی ترین ویزاها برای مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه عبارتند از:

  • ویزای دانشجویی کوتاه مدت شنگن: ویزای دانشجویی کوتاه مدت شنگن دارای 3 ماه اعتبار می باشد و عمدتا برای برنامه های مطالعاتی کوتاه مدت یا دوره های زبان به دانشجویان ارائه می شود. به یاد داشته باشید که این ویزا در صورت داشتن شرایط مورد نیاز قابل تمدید است.
  • ویزای تحصیل 6 ماهه در فرانسه: ویزای تحصیل 6 ماهه در فرانسه برای دانشجویانی مناسب می باشد که قصد دارند از 3 تا 6 ماه در کشور فرانسه مشغول به تحصیل شوند. کسب مجوز اقامت به همراه این ویزا برای تحصیل در کشور فرانسه الزامی می باشد و باید در نظر داشته باشید که ویزای تحصیل 6 ماهه در فرانسه قابل تمدید نیست.
  • ویزای تحصیلی طولانی مدت فرانسه: برای کسب مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا، داشنجویان بین المللی می توانند جهت مهاجرت تحصیلی به فرانسه و تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود در این کشور اقدام به کسب ویزای تحصیلی طولانی مدت فرانسه که مدت اعتبار آن 3 سال برای دوره کارشناسی، 2 سال برای دوره کارشناسی ارشد و 4 سال برای دوره تحصیل دکترا در دانشگاه های این کشور می باشد. شایان ذکر است که کسب مجوز اقامت برای مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه از طریق ویزای تحصیلی طولانی مدت فرانسه الزامی نمی باشد.

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای تحصیلی فرانسه

دانشجویان می توانند ویزای دانشجویی را یا در سفارت فرانسه و یا از طریق کمپوس فرنس CF دریافت کنند (CF موسسه ای است که آموزش عالی را در فرانسه ترویج می کند و تقریباً در تمام کشورهای جهان دارای یک دفتر شعبه است). دانشجویان ایرانی برای تحصیل در فرانسه به ویزای تحصیلی طولانی مدت فرانسه که به عنوان مجوز اقامت فرانسه نیز استفاده می شود احتیاج دارند. این ویزا مخصوصاً برای دانشجویانی مثل شما که آماده شروع تحصیل در فرانسه هستند، ساخته شده است. دانشجویان ایرانی باید 3 ماه قبل از شروع برنامه دانشگاه خود اقدام به کسب ویزای تحصیلی کنند؛ زیرا کسب این ویزا از 1 تا 60 روز طول می کشد. هنگام درخواست ویزا، یکی از مهمترین مواردی که دانشجویان ایرانی باید اثبات کنند این است که توان مالی کافی برای اقامت در فرانسه را دارند (اثبات داشتن توان مالی حداقل 615€ (یورو) در ماه).

دانشجویان ایرانی قبل از ورود به فرانسه نیازی به انجام آزمایش پزشکی نخواهند داشت. علاوه بر این، دانشجویان ایرانی نیازی به افتتاح حساب بانکی محدود ندارند. این نوع حساب بانکی میزان پولی را که می توانید هر ماه پس بگیرید، محدود می کند و تنها با ورود به فرانسه به شما امکان دسترسی می دهد. هزینه کسب ویزای تحصیلی طولانی مدت 99€ (یورو) است.

دانشجویان برای کسب آن بایستی مدارک زیر را ارائه دهند:

  • فرم درخواست ویزا
  • 2 عکس از نوع گذرنامه
  • گذرنامه معتبر و کپی ویزاهای قبلی
  • ثبت نام رسمی یا نامه پذیرش دانشگاه
  • اثبات توان مالی کافی برای تأمین تمام هزینه ها در طول دوره تحصیل
  • بلیط هواپیمایی یا رزرواسیون که تاریخ عزیمت را نشان می دهد.
  • اسنادی که حاکی از ترتیب اسکان در طول تحصیل است
  • گواهی تسلط به زبان فرانسه
  • اثبات پرداخت هزینه ویزا
  • اثبات وضعیت مدنی (در صورت وجود)

الزامات زبان و شرایط اعزام دانشجو به فرانسه

در دانشگاه های کشور فرانسه، دانشجویان بین المللی می توانند در برنامه های تحصیلی مختلف به زبان های انگلیسی و فرانسوی شرکت کنند. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور متقاضیان بایستی توانایی های زبان خود را با ارائه مدارک و یا شرکت در کلاس های آموزشی اثبات کنند. ارائه برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان در بهترین دانشگاه های کشور فرانسه موجب افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این کشور شده است و همچنان رو به افزایش است. به طور کلی، دانشجویانی که قصد دارند در کشور فرانسه به زبان فرانسوی مشغول به تحصیل شوند میباید یکی از مدارک زبان DELF، DALF یا TCF را ارائه دهند و دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های فرانسه را دارند بایستی دارای یکی از مدارک TOEIC، TOEFL یا IELTS باشند.

هموطنان عزیزی که به فکر مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و یا مهاجرت برای ازدواج و زندگی در یک کشور پیشرفته خارجی مانند کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، دانمارک، استرالیا، سوئیس، سوئد، نیوزلند، سنگاپور و یا سایر نقاط هستند، می توانند انجام امور پرونده های مهاجرتی خود را به عهده متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارند.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#ویزای_تحصیلی_فرانسه
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت
  • ۰
  • ۰

مطابق قوانین، از نیازمندی های مهاجرت تحصیلی به فرانسه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه میباشد مخصوصا در سال 2020 که با داشتن شرایط اولیه میتوان اقدام نمود. در این مقاله درباره این موضوع مهم که یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان و محققان علاقه مند به تحصیل در فرانسه است، توضیحاتی ارائه شده است. تحصیل در فرانسه رایگان است از همین رو طرفداران زیادی دارد و در مقاله پیش رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص اخذ ویزای این کشور پرداخته است.

تحصیل در فرانسه در سال 2020

این روزها، فرانسه به خواستگاه دانشجویانی تبدیل شده است که خواستار تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی هستند. متقاضیان باید بدانند که دانشگاه های فرانسه در زمینه ارائه برنامه های تحصیلی مختلف (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) به زبان انگلیسی پیشرفت زیادی کرده اند. علاوه بر این تحصیل در فرانسه به خاطر دانشگاه های منحصر به فرد و خاصی همانند گراند اکول ها (grand ecoles) زبانزد خاص و عام هستند. این گونه موسسات نیز در فرانسه بر روی تحقیق و آموزش حرفه ای مشغول هستند.

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه

افرادی که در دنیا به زبان فرانسه تکلم و صحبت میکنند حدود 200 میلیون نفر برآورد شده اند. از این رو زبان فرانسوی یک زبان عام در جهان محسوب میشود که سرآمد این کشورها فرانسه و بلژیک و همچنین ایالتهای فرانسوی زبان کانادا به نام های کبک و مونترال هستند. فرانسه در حال حاضر معتبر ترین کشور اروپایی میباشد که بدون مدرک زبان هم پذیرش و ویزای تحصیلی میدهد. کشور فرانسه از سال 2019 برای ترویج زبان فرانسه در دنیا ویزای تحصیلی فرانسه را برای مهاجرین راحت تر صادر میکند و دولت برای این موضوع ردیف بودجه مشخص شده ای را که 21% از سرانه ملی فرانسه هست را به این امر اختصاص داده است. در نتیجه شرایط در سال 2020 راحت تر شده و نتیجتا تعداد متقاضیان این امر نیز بالاتر رفته است.

ویزای تحصیلی فرانسه برای مقطع کارشناسی

معمولا مقطع لیسانس در فرانسه 3 سال به طول می انجامد و دانشجو باید در این مقطع 180 واحد درسی سپری کرده باشد. معمولا در مقطع لیسانس در 90% دانشگاه ها تحصیل به زبان فرانسه است و متقاضی برای پذیرش در این مراکز آموزشی باید مدرک زبان فرانسوی ارائه نماید. از همین رو بسیاری از افراد قبل از مقطع لیسانس به فرانسه مهاجرت میکنند و زبان فرانسه را در این کشور فرا میگیرند تا بتوانند به صورت رایگان تحصیل کنند. در مقطع کارشناسی در فرانسه دانشجو 10 ساعت در هفته حق کار دارد که به صورت میانگین ساعتی 7€ الی 8€ (یورو) درآمد دارند و عملا ماهیانه حدود 300€ الی 400€ (یورو) درآمد دارند و حدود نصف هزینه های زندگی را میتوانند ساپورت کنند.

استارت هر ترم تحصیلی در فرانسه در ماه های سپتامبر و ژانویه یا همان شهریور و بهمن میباشد.

ویزای تحصیلی فرانسه برای مقطع کارشناسی ارشد

مقطع فوق لیسانس در فرانسه به صورت خاص و متفاوت از کشورهای دیگر برگزار میشود و طول این دوره معمولا 2 سال است. سال اول که بر مبنای ترمی واحدی و تکیه بر دروس و امتحان و پاس کردن درس میباشد. و در آخر دوره حدود 40 تا 60 روز دوره ی کارورزی اجباری سپری میکنند. اما در سال دوم تکیه بر روی کار پژوهشی و ریسرچ است و باید کار عملی ارائه کنند و در انتهای این دوره هم 40 تا 60 روز کارآموزی سپری میکنند.

در مقطع فوق لیسانس تحصیل عموما به زبان انگلیسی میباشد و برخی دانشگاه ها نیز به زبان فرانسه تدریس میشود. تعداد واحدهای مقطع فوق لیسانس 120 واحد درسی میباشد. در این مقطع دانشجو حق کار پارت تایم به میزان 20 ساعت در هفته دارد و با کار در فرانسه میتواند عملا ماهیانه تا 600€ (یورو)‌ درآمد داشته باشد. که این قسمت اعظم هزینه های زندگی دانشجو را در فرانسه کاور کند و پوشش دهد. پذیرش در این مقطع برای دو نوبت شهریور و بهمن انجام میشود. مهلت ارائه مدارک 3 ماه قبل از استارت هر ترم میباشد.

پذیرش مقطع دکترا در فرانسه

این مقطع تماما به زبان انگلیسی برگزار میشود و رایگان میباشد و در برخی اوقات دانشجو با کار پژوهشی و علمی که برای استاد راهنمای خود انجام میدهد حقوق نیز دریافت میکند. در مقطع دکتری در فرانسه ظرفیت محدود بوده و اخذ پذیرش در این مقطع کار بسیار سختی است. مدارک زیر جهت اخذ پذیرش دکترا در فرانسه الزامی است:

  1. مدارک تحصیلی و ریز نمرات ترجمه شده
  2. مدارک هویتی ترجمه شده
  3. مدرک زبان انگلیسی (آیلتس 6.5 تا 7)
  4. انگیزه نامه بسیار قوی
  5. توصیه نامه از اساتید قبلی
  6. پیدا کردن یک استاد راهنما یا اصطلاحا یک سوپروایزر در دانشگاه که سخت ترین مرحله پذیرش دکترا میباشد.
  7. داشتن مقاله های بین المللی و…

در این مقطع دانشجوی دکترا بین 20 تا 30 ساعت حق کار دارد و معمولا به در آمد خوبی میرسند. زمان شروع مقطع دکترا فقط ترم پاییز یا همان سپتمبر (شهریور) میباشد.

بورسیه تحصیلی در فرانسه

با تخصیص ردیف بودجه مشخص برای تحصیل در فرانسه و ترویج زبان فرانسوی دولت این کشور هر ساله به برخی دانشجویان خارجی بورسیه تحصیلی اعطا میکند. معمولا این بورسیه به افراد زیر 28 سال تعلق میگیرد و این مبلغ که به هر شخصی تعلق نمیگیرد بین 1500€ (یورو) تا 4500€ (یورو) در سال میباشد. البته معیارهایی هم برای این موضوع وجود دارد مثل بار علمی قوی و معدل بالای 16 و سطح زبان خوب و داشتن مقالات بین المللی. البته حمایت به همینجا ختم نمیشود و معمولا دانشجویان تحت پوشش بیمه و اجازه استفاده از خوابگاه نیز خواهند داشت.

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

در سال 2020 به بعد کمتر کشوری در اروپا بدون مدرک زبان به فرد پذیرش و ویزا میدهد و عملا اکثر پذیرش های تحصیلی کالج زبان در مرحله ویزا با ردی مواجه میشوند. اما فعلا کشورهای فرانسه و مالتا و مجارستان بیشترین احتمال را جهت صدور روادید بر روی پذیرش کالج زبان دارند. کشور فرانسه در برخی از کالج ها یا دانشگاه های خود زبان فرانسوی را در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت برگزار میکند و فقط برای زبان فرانسوی به متقاضی ویزای تحصیلی همراه با حق کار میدهد.

هزینه تحصیل و ویزای تحصیلی فرانسه

هزینه تحصیل این دوره ها متفاوت است. معمولا چانچه این دوره ها در دانشگاه های دولتی برگزار شود حدود 1600€ (یورو)‌ در سال هزینه تحصیل دارند که بسیار معقول و پایین میباشد. اما اگر این دوره ها در کالج های خصوصی برگزار شود بین 4000€ تا 6000€ (یورو) در سال هزینه دارد که باز هم هزینه معقول و به صرفه ایست. نکته بسیار جالب در مورد هزینه زندگی در فرانسه این است که یک سازمان در فرانسه به دانشجویان خارجی کمک هزینه زندگی و اسکان میدهد. به این صورت که قسمت اعظمی از هزینه اسکان متقاضی را پرداخت میکند. نام این سازمان دولتی سازمان کف (CAF) میباشد. نکته دیگر اینکه حتی روی این ویزا فرد میتواند همراهان خود را ببرد و همراه فرد هم حق کار دارد.

شرایط تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه محبوبیت زیادی دارد و متقاضیان برای تحصیل در این کشور باید شرایط کامل را احراز نمایند. دانشگاه های فرانسه به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شود. تحصیل در دانشگاه های خصوصی این امکان را می دهد که با ارائه مدرک زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شد. در حالیکه در دانشگاه های رایگان امکان تحصیل به زبان فرانسوی وجود دارد. برای شرکت در دانشگاه های رایگان و دولتی باید مدرک زبان فرانسوی ارائه داد.

فرد بایستی فرم درخواستی را که امضا می کند تکمیل نماید. همراه با این فرم درخواست. کپی پاسپورت و 3 قطعه عکس را هم تحویل دهد. اگر متقاضی دانشجوی زیر 18 سال است، والدین او می بایست فرم تقاضا را امضا نمایند. وقتی که درخواست برای ویزای فرانسه پر شود. ضروری است که فرم به صورت کامل تکمیل شود. حداکثر زمان برای تایید یا رد درخواست ویزا 2 ماه است.

مدارک ویزای تحصیلی فرانسه

بعد از انجام مراحل کامل برای برای تحصیل در فرانسه باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور را ارائه داد. این مدارک بسته به شرایط فرد متفاوت است ولی به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • فرم درخواست اقامت طولانی برای مدت زمان بیش از 90 روز
  • 2 قطعه عکس اندازه پاسپورت
  • کپی از پاسپورت
  • پرینت شماره شناسایی CampusFrance
  • نامه ثبت نام از موسسه تحصیلی مربوطه
  • کاور لتر معرف پروژه تحصیلی و CV/ رزومه
  • مدارک اعتبار- شهریه ها+ حداقل 615 € در ماه برای ترم تحصیلی کامل
  • مدرک بیمه درمانی با اعتبار پوششی در فرانسه
  • کپی از بلیط شرکت هوایی رفت و برگشت (در صورتیکه به مدت 6 ماه یا کمتر در فرانسه تحصیل می کنید) یا بلیط یک طرفه (اگر به مدت بیش از 6 ماه مشغول تحصیل می شوید)
  • فرم OFII اداره مهاجرت و یکپارچگی فرانسه
  • مدرک اثبات اقامت در فرانسه مثل اجاره نامه معتبر، قبض تلفن و برق و غیره
  • کپی CV
  • کپی ها از مدرک و دانشنامه های تحصیلی

در روز مصاحبه سفارت، ارائه تمامی مدارک لازم است و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور، برای همه مقاطع دانشگاهی و همچنین گذراندن دوره زبان در فرانسه و تحصیل در کالج زبان در فرانسه یکسان می باشد.

دانشگاه های مورد تایید فرانسه

در فرانسه دانشگاه های زبادی وجود دارد که مورد تایید می باشد و در صورت احراز شرایط می توان به راحتی برای این دانشگاه ها اقدام نمود.

به صورت کلی میتوان دانشگاه های زیر را برای تحصیل دانشجویان ایرانی نام برد:

  • سانترال نانت
  • دانشکده بازرگانی EDHEC
  • انستیتوی فناوری گرنوبل
  • دانشکده مدیریت IÉSEG
  • دانشکده بازرگانی رن
  • مدرسه بازرگانی PSB پاریس
  • دانشگاه لیل 1 – علم و فناوری
  • دانشکده بازرگانی SKEMA
  • دانشگاه بوردو
  • دانشگاه UPMC پیر و ماری کوری

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه تضمینی 

در فرانسه، ویزاهای تحصیلی مختلفی وجود دارد که بسته به تابعیت و نیز مدت زمان حضور در فرانسه متفاوت می باشند. نحوه درخواست و اخذ ویزای تحصیلی برای مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل دارای سازوکار حقوقی و دارای شرایط خاص خود بوده و اطلاع از جزییات مربوط به ویزای تحصیلی فرانسه می تواند راهگشای علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در فرانسه و اقامت فرانسه باشد. برای دسترسی به اطلاعات بروزتر درباره نیازمندی های ویزای تحصیلی فرانسه، می توان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفت. سوالات متداول در خصوص ویزای تحصیلی فرانسه عبارتند از:

  • دلایل استقبال از ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟ اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان و هزینه های تحصیلی پائین از دلایل محبوبیت ویزای تحصیلی فرانسه است.
  • هزینه اخذ ویزای فرانسه چقدر است؟ هزینه اخذ ویزا بستگی به اخذ پذیرش از دانشگاه مقصد دارد. هزینه تحصیل در مراکز دولتی از 850€ الی 3700€ (یورو) می باشد.
  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟ تکمیل فرم درخواست، گواهی پرداخت هزینه تحصیل، گواهی بیمه درمانی، ارائه رزومه و توصیه نامه.
  • آیا اخذ ویزای تحصیل فرانسه بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ افراد می توانند در خصوص اخذ پذیرش زبان فرانسوی اقدام کنند و پس از اتمام وارد دوره های دانشگاهی شوند.
  • مدارک مالی برای ارائه به سفارت فرانسه چیست؟ متقاضی باید به ازای هر ماه به میزان 615€ (یورو) در حساب خود ارائه دهد.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#ویزای_تحصیلی_فرانسه
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت