سفیران سروش سعادت

موسسه حقوقی مهاجرتی

سفیران سروش سعادت

موسسه حقوقی مهاجرتی

  • ۰
  • ۰

بدون شک در میان ویزاهای تحصیلی در اروپا می توان گفت که ویزای تحصیلی سوئد یکی از بالاترین درخواست ها را از سوی ایرانیان در سالهای اخیر داشته است. سوئد یکی از ده کشور برتر دنیا و یکی از انتخاب های ایرانیان جهت مهاجرت بوده و از لحاظ آماری نیز مهاجرین ایرانی زیادی را در خود جای داده است. طی نمودن این مسیر مهاجرت تحصیلی و اخذ این ویزا از جمله راه های پرمخاطب و آسان مهاجرت به کشور سوئد و در آخر اخذ اقامت دائم کشور سوئد می باشد.

  • آیا در سوئد بدون مدرک زبان میتوان پذیرش و ویزا گرفت؟
  • هزینه تحصیل در سوئد چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های سوئد کدامند؟
  • شرایط صدور ویزای همراهان برای سوئد چگونه است؟

در درجه اول شناخت کشور سوئد و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی سوئد مهم است؛ که بدبن منظور پیشنهاد می شود با مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا مهاجرتی آسان و بدون ریسک داشته باشید. نکته بسیار قابل توجه در سوئد این می باشد که سوئد در حال حاضر تنها کشور اروپایی می باشد که این امکان را می دهد که متقاضی تحصیلی به صورت همزمان بتواند همراهان خود را برای این کشور همراه خود داشته باشد و به صورت همزمان ویزای تحصیلی همراه می دهد. این مسئله در مهاجرت متقاضیان متاهل بسیار اثر گذار است.

تحصیل در کشور سوئد

کشور سوئد در مورد صدور ویزای تحصیلی سخت گیر نبوده و معمولا در قسمت سن متقاضی نیز سخت گیری ندارد البته مشروط به اینکه دیگر پارامترها نیز به درستی رعایت شده باشد که در ادامه به آنها می پردازیم. سوئد از محدود کشورهایی است که سیستم آموزشی منحصر به فرد خود را دارد و در برنامه های تحصیلی دانشگاه های سوئد طبق استانداردهای اروپایی ارائه می شود؛ به این صورت که اکثر دوره ها به صورت تمام وقت یا حداقل 40 ساعت در هفته است اما همانطور که بیان شد دارای سبک یادگیری بسیار مستقلی است به طوریکه فرد ممکن است زمان کمی را به ارائه مطالب و حضور در کلاس های سخنرانی اختصاص دهد ولی از فرد انتظار میرود بیشتر درس بخواند، تحقیق کند و همکلاسی های خود را ملاقات کند تا بیشتر از وقت خود در کلاس استفاده نماید.

ویژگی های تحصیل در سوئد:

  • تحصیل در معتبرترین دانشگاه های دنیا
  • امکان کار دانشجویی در حین تحصیل
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی سوئد
  • اخذ اقامت پس از تحصیل
  • خلاقیت و نوآوری در سیستم آموزش
  • امکان رسیدن به کار پس از تحصیل
  • سطح رفاه و امکانات مطلوب زندگی
  • فرصت تحصیل به زندگی

اخذ ویزای تحصیلی سوئد

هدف اصلی اکثر متقاضیان برای مهاجرت به هر کشوری به دست آوردن و ساختن شرایط بهتری از زندگی است، برخی افراد با نیت پیشرفت در حرفه کاری و برای ساختن آینده ای بهتر برای خود و خانواده شان هستند و یا شاید هر شخص با هدف های متفاوتی اقدام به مهاجرت نماید. اما از دلایل اصلی مهاجرت خیلی از متقاضیان بدست آوردن اقامت و داشتن یک موقعیت کاری خوب است که بتواند برای او پیشرفت را بدنبال داشته باشد.

آیا کشور سوئد در ایران سفارت دارد و برای اتباع ایرانی خدمات صدور ویزا دارد؟ شما دانشجویان ایرانی با توجه به اینکه سفارت سوئد در ایران دایر است می توانید درخواست خود را برای ویزا به این سفارت ارائه نمائید، خوشبختانه امکان درخواست ویزا به صورت آنلاین نیز از این سفارت مقدور می باشد. شما می توانید با ثبت نام به موقع و ارائه مدارک برای پذیرش دانشگاه اقدام نموده و در همین زمان کم کم به فکر تهیه مدارک مورد نیاز ویزا باشید. پس همانطور که متوجه شدید اولین قدم شما اخذ پذیرش از یک دانشگاه، کالج یا موسسه آموزشی در این کشور می باشد.

شناخت کشور سوئد

سوئد کشوری در حوزه اسکاندیناوی با هزاران جزیره و دریاچه، کوه های یخ زده و جنگل های وسیع، کاخ های سلطنتی و موزه است. استکهلم، پایتخت این کشور از 14 جزیره و بیش از 50 پل در مجمع الجزایر دریای بالتیک تشکیل شده است. موزه نوبل با جوایز بسیار زیادی که در خود جای داده است در این شهر قرار دارد. سوئد کمترین دانشگاه ها را داراست اما همین دانشگاه ها بسیار معتبر و در بهترین رنکینگ دانشگاهی وجود دارند.

در بازدید از سوئد ممکن است به نظر رسد که دارید مستقیم در مجله مد و دکور خانه قدم می زنید. توصیه میشود برای موفقیت ویزای تحصیلی سوئد حتما قبل از اقدام مدرک زبان خویش را اخذ کرده باشید تا شانس صدور ویزای شما کم نباشد. نکته جالب اینکه هیچ چیز کسل کننده و خسته کننده ای در سوئد وجود ندارد زیرا مراقبت از خانه ها، کلبه ها، کافه ها و فضاهای عمومی شهر با دقت هرچه تمام تر انجام می شود. زمانی که صحبت از تحصیلات عالی به میان می آید، سوئد یک مقصد جهانی برای دانشجویان و دانش آموزان است. برای آشنایی بیشتر با اخذ ویزای تحصیلی سوئد و تحصیل در دانشگاه های این کشور از شما دعوت می کنیم تا مقاله حاضر در باب ویزای تحصیلی سوئد را مطالعه فرمائید.

دلیل انتخاب ویزای تحصیلی سوئد 

دلایل بسیار زیادی برای دانشجویان بین المللی که سوئد را برای تحصیل انتخاب می کنند وجود دارد. یکی از عللی که خیلی از دانشجویان داخل در اتحادیه اروپا سوئد را برای تحصیل انتخاب می کنند به دلیل برنامه تحصیلی رایگان این کشور است. از نکات قابل توجه این است که تحصیل در این کشور تا سال 2011 میلادی برای اتباع ایرانی نیز رایگان بود اما اکنون دیگر این گونه نیست. جالب تر این که از سوئد می توان به عنوان تنها کشور حال حاضر در حوزه شنگن و اتحادیه اروپا نام برد که برای ایرانیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور دارند به صورت همزمان ویزای همراه صادر می کند و این یعنی شخصی که متاهل است می تواند همزمان برای همسر و فرزندان خود در سوئد اقامت بگیرد. این شاید جذاب ترین موردی است که دانمارک را تبدیل به مقصد اصلی برای بسیاری از دانشجویان ایرانی می کند.

نحوه درخواست پذیرش سوئد

اگر شخصی تصمیم به تحصیل در دانشگاه های سوئد را داشته باشد باید از یکی از دانشگاه های این کشور درخواست پذیرش نماید و نامه پذیرش خود را از دانشگاه دریافت کند. پس از پذیرش در یک دانشگاه سوئدی باید برای پذیرش ویزای تحصیلی سوئد اقدام کنید. قوانین ویزا و مجوز اقامت دانشجویان خارجی بسته به کشوری که در آن زندگی می کنند متفاوت است.

اگر فردی شهروند کشور های خارج از اتحادیه اروپا یا حوزه اسکاندیناوی باشد و کمتر از 3 ماه در سوئد اقامت داشته باشد باید از کشور خود ویزای این کشور را دریافت کند. در صورتی که شهروند کشوری باشید که در لیست تهیه شده توسط این کشور وجود دارد نیازی به ویزا نخواهید داشت. در صورتی که تحصیلات فرد در سوئد از 3 ماه طولانی تر باشد قبل از ورود به سوئد به مجوز اقامت نیاز خواهد داشت و این مجوز، زمانی برای فرد صادر خواهد شد که نشان دهد در یک دانشگاه معتبر پذیرفته شده است و هزینه های تحصیلی یکسال خود را پرداخت کرده است.

شرایط صدور ویزای تحصیلی سوئد

شرایط صدور مجوز اقامت و ویزای تحصیلی سوئد عبارتند از:

  • نامه پذیرش از دانشگاه معتبر سوئدی
  • پرداخت یکسال هزینه های تحصیلی
  • آماده کردن مدارک و مستندات مورد نیاز شامل کپی از گذرنامه و اثبات تمکن مالی
  • دارا بودن بیمه جامع سلامت در صورت اقامت کمتر از یکسال
  • ارسال آنلاین درخواست
  • پرداخت هزینه های مربوط به درخواست

اگر فردی شهروند کشوری در اتحادیه اروپا یا حوزه اسکاندیناوی باشد بدون نیاز به ویزا یا مجوز اقامت می تواند در سوئد اقامت و تحصیل کند. اگر قصد اقامت بیشتر از 12 ماه در سوئد را فرد داشته باشد، باید در اداره مالیات این کشور ثبت نام نماید. شهروندان کشور سوئیس نیز بدون نیاز به مجوز اقامت می توانند به این کشور وارد شوند اما در صورتی که تحصیلات آنها بیشتر از 3 ماه به طول انجامد باید برای درخواست مجوز اقامت اقدام کنند.

انواع ویزای تحصیلی سوئد

به طور کلی مجوز اقامت تحصیلی به ویزایی گفته می شود که دانشجویان برای دوره ای بیش از 3 ماه برای تحصیل و اقامت به این کشور وارد می شوند، بسته به اینکه تحصیلات فرد چه مدت به طول می انجامد می تواند برای یکی از ویزاهای تحصیلی سوئد درخواست دهید.

  • ویزای اقامت کوتاه مدت (type C): اگر برنامه تحصیلی کمتر از سه ماه باشد باید برای این ویزا اقدام کند.
  • ویزای اقامت بلند مدت (type D): برای دوره های تحصیلی طولانی تر از 6 ماه صادر می شود.

قبل از اقدام برای ویزا حتما از این موارد باید مطمئن شد که دانشگاهی که فرد را پذیرش کرده است حتما به صورت تمام وقت باشد. حتما تاییدیه کتبی دانشگاهی که فرد را پذیرش کرده است را دریافت کند به این نکته توجه داشته باشد که این دانشگاه باید در فهرست دانشگاه های مورد قبول سوئد وجود داشته باشد. فرد باید هزینه های سال اول تحصیلی را پرداخت کرده باشد. اگر کمتر از یکسال اقامت دارید لازم است بیمه جامع بهداشتی یا سلامتی داشته باشید، گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. در مورد تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد در این لینک بیشتر بخوانید.

نکاتی در مورد درخواست ویزای تحصیلی سوئد

در صورت درخواست ویزا فرد باید برای مصاحبه در سفارت شرکت نماید. فرد حتما باید که گذرنامه و کپی های اسناد خود را همراه داشته باشد. داشتن دانش زبان کافی است و از فرد مدرک زبان درخواست نمی شود، لذا باید در دانشگاه مهارت زبانی را که برای تحصیل نیاز دارد (سوئدی یا انگلیسی) اثبات کند. دانشگاه های سوئدی خود نیز دوره های زبان سوئدی یا انگلیسی را برگزار می کنند. آزمون های زبان انگلیسی که توسط دانشگاه های این کشور پذیرفته است شامل آزمون تافل، آیلتس و کمبریج می شود.

در این مقاله بر آن بودیم تا شما عزیزان مختصری با ویزای تحصیلی سوئد و نحوه اخذ ویزای تحصیلی سوئد آشنا شوید. در صورت ایجاد ابهام یا سوال در مورد ویزای تحصیل در سوئد یا انواع ویزای تحصیلی و مهاجرت صمیمانه در کنارتان هستیم تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ گوییم لذا با طیب خاطر با بهترین کادر مشاورین مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید تا بروزترین و دقیق ترین اخبار مربوط به مهاجرت به سوئد را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان میرداماد - میدان مادر - خیابان سنجابی - پلاک بیست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#ویزای_تحصیلی_سوئد
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

  • ۹۸/۱۲/۰۵
  • سفیران سروش سعادت سفیران سروش سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی